Ηγεσία ως παράγοντας δημιουργίας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος : μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ηγεσία ; Συναισθηματική νοημοσύνη ; Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Διοίκηση ολικής ποιότητας ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Emotional intelligence ; Leadership ; Strategic management ; Total quality management ; Competitive advantageΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την ηγεσία ως παράγοντα
δημιουργίας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τις επιχειρήσεις. Στο πρώτο
κεφάλαιο αναλύεται η έννοια της ηγεσίας μέσα από διάφορους ορισμούς και
συσχετίζοντάς την με το μάνατζμεντ, ενώ εξετάζονται διαφορετικά στυλ,
προσεγγίσεις και θεωρίες ηγεσίας, με έμφαση στις σύγχρονες προσεγγίσεις. Το
δεύτερο κεφάλαιο εστιάζει στη σχέση ηγεσίας και συναισθηματικής
νοημοσύνης, επισημαίνοντας πως η συναισθηματική νοημοσύνη αποτελεί
κρίσιμο παράγοντα επιτυχίας για έναν ηγέτη και ενισχύει την εργασιακή
επίδοση. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έννοια και το υπόδειγμα του
Στρατηγικού Μάνατζμεντ όπως και της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, καθώς και
η μεταξύ τους σύνδεση, υπογραμμίζοντας τη σημασία της στρατηγικής για τη
μακροπρόθεσμη επιτυχία των επιχειρήσεων. Το τέταρτο κεφάλαιο
επικεντρώνεται στην έννοια του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, εξηγώντας
τον ορισμό του και τον ρόλο του ανθρώπινου δυναμικού ως θεμελιώδη
παράγοντα στη δημιουργία διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Το
τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζει μια μελέτη περίπτωσης σε ασφαλιστική
εταιρεία, όπου γίνεται στρατηγική ανάλυσή της, επιβεβαιώνοντας την αξία της
θεωρίας που αναπτύχθηκε στα προηγούμενα κεφάλαια. Μέσα από τη
συγκεκριμένη ανάλυση, διαπιστώνεται ότι η εστίαση στον ανθρώπινο
παράγοντα μπορεί να προσδώσει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μια
επιχείρηση, επιβεβαιώνοντας τη σύνδεση της ηγεσίας με την επιτυχία και τη
βιωσιμότητα της επιχειρηματικής στρατηγικής.