dc.contributor.advisor | Γεωργόπουλος, Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Βλάχου, Μιχαηλία | |
dc.date.accessioned | 2024-11-27T11:48:13Z | |
dc.date.available | 2024-11-27T11:48:13Z | |
dc.date.issued | 2024-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/17124 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/4547 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την ηγεσία ως παράγοντα
δημιουργίας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τις επιχειρήσεις. Στο πρώτο
κεφάλαιο αναλύεται η έννοια της ηγεσίας μέσα από διάφορους ορισμούς και
συσχετίζοντάς την με το μάνατζμεντ, ενώ εξετάζονται διαφορετικά στυλ,
προσεγγίσεις και θεωρίες ηγεσίας, με έμφαση στις σύγχρονες προσεγγίσεις. Το
δεύτερο κεφάλαιο εστιάζει στη σχέση ηγεσίας και συναισθηματικής
νοημοσύνης, επισημαίνοντας πως η συναισθηματική νοημοσύνη αποτελεί
κρίσιμο παράγοντα επιτυχίας για έναν ηγέτη και ενισχύει την εργασιακή
επίδοση. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έννοια και το υπόδειγμα του
Στρατηγικού Μάνατζμεντ όπως και της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, καθώς και
η μεταξύ τους σύνδεση, υπογραμμίζοντας τη σημασία της στρατηγικής για τη
μακροπρόθεσμη επιτυχία των επιχειρήσεων. Το τέταρτο κεφάλαιο
επικεντρώνεται στην έννοια του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, εξηγώντας
τον ορισμό του και τον ρόλο του ανθρώπινου δυναμικού ως θεμελιώδη
παράγοντα στη δημιουργία διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Το
τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζει μια μελέτη περίπτωσης σε ασφαλιστική
εταιρεία, όπου γίνεται στρατηγική ανάλυσή της, επιβεβαιώνοντας την αξία της
θεωρίας που αναπτύχθηκε στα προηγούμενα κεφάλαια. Μέσα από τη
συγκεκριμένη ανάλυση, διαπιστώνεται ότι η εστίαση στον ανθρώπινο
παράγοντα μπορεί να προσδώσει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μια
επιχείρηση, επιβεβαιώνοντας τη σύνδεση της ηγεσίας με την επιτυχία και τη
βιωσιμότητα της επιχειρηματικής στρατηγικής. | el |
dc.format.extent | 114 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ηγεσία ως παράγοντας δημιουργίας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος : μελέτη περίπτωσης | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.description.abstractEN | This thesis examines leadership as a factor in creating a competitive advantage
for businesses. The first chapter analyzes the concept of leadership through
various definitions, drawing connections with management while exploring
different leadership styles, approaches, and theories, with an emphasis on
contemporary approaches. The second chapter focuses on the relationship
between leadership and emotional intelligence, highlighting how emotional
intelligence is a crucial success factor for leaders and enhances workplace
performance. The third chapter presents the concept and framework of Strategic
Management and Total Quality Management, as well as their interconnection,
underscoring the importance of strategy for the long-term success of
organizations. The fourth chapter centers on the concept of competitive
advantage, explaining its definition and the role of human resources as a
fundamental factor in creating sustainable competitive advantage. The final
chapter presents a case study of an insurance company, providing a strategic
analysis that validates the theoretical perspectives discussed in the previous
chapters. This analysis demonstrates that focusing on the human factor can grant
a significant competitive advantage to a business, affirming the connection
between leadership and the success and sustainability of business strategy. | el |
dc.contributor.master | MBA TQM International - Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων – Ολική Ποιότητα με διεθνή προσανατολισμό (MBA TQM Int) | el |
dc.subject.keyword | Ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Στρατηγικό μάνατζμεντ | el |
dc.subject.keyword | Διοίκηση ολικής ποιότητας | el |
dc.subject.keyword | Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα | el |
dc.subject.keyword | Emotional intelligence | el |
dc.subject.keyword | Leadership | el |
dc.subject.keyword | Strategic management | el |
dc.subject.keyword | Total quality management | el |
dc.subject.keyword | Competitive advantage | el |
dc.date.defense | 2024-11-22 | |