Οργάνωση και διοίκηση μιας νοσοκομειακής μονάδας: η συμβολή των ανθρωπίνων πόρων και των υποστηρικτικών μηχανισμών για την βελτίωση των υπηρεσιών υγείας
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/unipi/7670/Koutsioris_Argiris.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Νοσοκομεία -- Διοίκηση και οργάνωση ; Νοσοκομεία -- Διοίκηση και οργάνωση -- Ελλάδα ; Νοσοκομεία -- Διοίκηση προσωπικού ; Διοίκηση και οργάνωση υπηρεσιών υγείας ; Hospitals -- Administration ; Hospitals -- Administration -- Greece ; Hospitals -- Personnel management ; Health services administrationΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται θέματα όπως οργάνωση, διοίκηση και διαχείριση των νοσοκομειακών υπηρεσιών. Θα αναλυθούν όλες εκείνες τις ενέργειες που γίνονται για την πλήρωση, επιλογή θέσεων προσωπικού,την αξιολόγηση του, την εξέλιξη του και οτιδήποτε αφορά αυτόν τον τομέα του νοσοκομειακού συστήματος. Αλλά και πως όλες οι ενέργειες αυτές συμβάλλουν στην ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται οι λειτουργικές διαδικασίες για την παροχή φροντίδας στους ασθενής, τα δικαιώματα και την ενημέρωση τους κάλλος αναφερόμαστε περιληπτικά στις διοικητικές υποστηρικτικές δραστηριότητες του νοσοκομείου. Στην πρώτη ενότητα παρουσιάζεται το οργανωτικό και διοικητικό πλαίσιο ενός νοσοκομειακού επιχειρησιακού συστήματος, για την κατανόηση του τρόπου αλληλεξάρτησης του ιατρικού, νοσηλευτικού, διοικητικού και τεχνικού παραγωγικού τομέα, των ορίων των αρμοδιοτήτων τους και την ιεραρχική δομή και διοικητική αλληλεσύνδεσή τους. Οι έννοιες των διοικητικών οργάνων, διοικητικών συμβουλίων, τα συμβούλια του νοσοκομείου και τις υπηρεσίες του νοσοκομείου αναλύονται στο κομμάτι αυτό. Η δεύτερη ενότητα αναφέρεται στους βασικούς συντελεστές της παραγωγικής νοσοκομειακής λειτουργίας, τους ανθρώπινους πόρους. Παραγωγική διαδικασία, προγραμματισμός κατανομής έργου ανά κατηγορία εργαζομένων, σχεδιασμός και τρόπος στελέχωσης, τρόπος αμοιβών, επίπεδο τεχνογνωσίας, ποιότητα και αξιολόγηση προσωπικού, αποτελούν το θεμελιώδες εννοιολογικό σύνολο για τη βελτίωση της προσφοράς ποιοτικών υπηρεσιών. Επίσης, επαγγελματική ικανοποίηση, κίνητρα υποκίνησης, το εργασιακό άγχος και η επαγγελματική εξουθένωση και πόσο αυτά επηρεάζουν το προσωπικό. Εξίσου σημαντικό η υγιεινή και η ασφάλεια της εργασίας. Τα δικαιώματα του προσωπικού για ασφαλείς και υγιεινές συνθήκες εργασίας αλλά και όλοι οι παράγοντες που θα πρέπει να λαμβάνονται στα νοσοκομεία για καλές συνθήκες εργασίας. Η τρίτη ενότητα αναλύει την παραγωγική και διοικητική λειτουργία του νοσοκομείου α) για την λειτουργική διαδικασία παροχής ιατρικών και νοσηλευτικών υπηρεσιών στον ασθενή δηλαδή, από τον τρόπο εισαγωγής έως και την στιγμή παράδοσης του εξιτηρίου και β) παρουσιάζεται το πληροφοριακό υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το νοσοκομείο για την ενημέρωση των ασθενών ως θεμελιώδη υποχρεωτική λειτουργία για την αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών και την ικανοποίηση των ασθενών.
Τίτλος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών
Οικονομικά και Διοίκηση της ΥγείαςΤμήμα
Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής ΕπιστήμηςΣυνεργαζόμενο Ίδρυμα
Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού ΤομέαΑριθμός σελίδων
105Γλώσσα
ΕλληνικάΣυλλογή
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Σχετικές εγγραφές
Προβολή εγγραφών σχετικών με τίτλο, συγγραφέα, δημιουργό και θέμα.
-
Η αναγκαιότητα εισαγωγής και η διείσδυση των πληροφοριακών συστημάτων στους χώρους υγείας, απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση και προαγωγή της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας
Ρογκάκου, Αδαμαντία (Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2009-06)Είναι κοινή πεποίθηση ότι το επίπεδο ανάπτυξης των συστημάτων πληροφορικής που χρησιμοποιούνται σε ένα νοσοκομειακό ίδρυμα, δεν αποτελεί απλώς μία τεχνολογική πολυτέλεια ή μία απλή διευκόλυνση, αλλά συνδέεται άμεσα με το ... -
Διοίκηση διεργασιών: η σχέση της με τα πρότυπα ποιότητας και οι δυνατότητες απεικόνισης των διεργασιών σε λογισμικό περιβάλλον
Λαμπροπούλου, Ελισσάβετ Π. (2003-12-01)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει τις βασικές αρχές της διοίκησης διεργασιών καθώς και τη σημασία της για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Αντιπαρατίθεται με κάποια από τα ήδη εφαρμοζόμενα βραβεία ποιότητας ... -
Customer relationship management : στρατηγική και πρακτικές στον τηλεπικοινωνιακό κλάδο
Μανιατέα, Παναγιώτα Κ. (2010-01-21)Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να εξετάσει την έννοια και τα οφέλη του CRM στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, δίνοντας έμφαση στη στρατηγική του διάσταση. Παρατίθενται προτάσεις και εργαλεία που κρίνονται ...