Οργάνωση και διοίκηση μιας νοσοκομειακής μονάδας: η συμβολή των ανθρωπίνων πόρων και των υποστηρικτικών μηχανισμών για την βελτίωση των υπηρεσιών υγείας

View/ Open
Subject
Νοσοκομεία -- Διοίκηση και οργάνωση ; Νοσοκομεία -- Διοίκηση και οργάνωση -- Ελλάδα ; Νοσοκομεία -- Διοίκηση προσωπικού ; Διοίκηση και οργάνωση υπηρεσιών υγείας ; Hospitals -- Administration ; Hospitals -- Administration -- Greece ; Hospitals -- Personnel management ; Health services administrationAbstract
The aim of this theme is to present and analyze the whole function of a hospital unit. The three parts of the theme can inform about the management, the procedures of choosing staff, doctors and the services that a hospital offers and the combination of their activities for the satisfaction of their clients-patients. The main target of this work is to inform especially for public hospitals whose purposes defers from that which run for economical profits. The first part talks about the organisation and the management of a hospital and specifically about the interdependence of the doctors, nurses, managers and technicians. It also provides informations about their activities as their profesion and their role into hospital's councils. The second part refers to the basic part of the function which is human resources. It says about the production, the planning of their activities, the knowledge level that staff should have and the procedures of the evaluation and development of employers. Furthermore, this part to their salary, anxiety and the working conditions. Apart from these it talks about the problems that each category of employments face up witK in daily base. Lastly, in the third part, there are informations about the services and treatments of patients. Specifically, it talks about the services that patients have from their insertion till their complete treatment. It also refers to the hospitality that hospitals offers and about solutions which could make things better not only for the whole function of a unit but also the treatment of their patients.
Postgraduate Studies Programme
Οικονομικά και Διοίκηση της ΥγείαςDepartment
Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής ΕπιστήμηςCorporate Department
Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού ΤομέαNumber of pages
105Language
GreekCollections
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Διοίκηση διεργασιών: η σχέση της με τα πρότυπα ποιότητας και οι δυνατότητες απεικόνισης των διεργασιών σε λογισμικό περιβάλλον
Λαμπροπούλου, Ελισσάβετ Π. (2003-12-01)Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει τις βασικές αρχές της διοίκησης διεργασιών καθώς και τη σημασία της για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Αντιπαρατίθεται με κάποια από τα ήδη εφαρμοζόμενα βραβεία ποιότητας ... -
Customer relationship management : στρατηγική και πρακτικές στον τηλεπικοινωνιακό κλάδο
Μανιατέα, Παναγιώτα Κ. (2010-01-21)Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να εξετάσει την έννοια και τα οφέλη του CRM στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, δίνοντας έμφαση στη στρατηγική του διάσταση. Παρατίθενται προτάσεις και εργαλεία που κρίνονται ... -
Η αναγκαιότητα εισαγωγής και η διείσδυση των πληροφοριακών συστημάτων στους χώρους υγείας, απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση και προαγωγή της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας
Ρογκάκου, Αδαμαντία (Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2009-06)Είναι κοινή πεποίθηση ότι το επίπεδο ανάπτυξης των συστημάτων πληροφορικής που χρησιμοποιούνται σε ένα νοσοκομειακό ίδρυμα, δεν αποτελεί απλώς μία τεχνολογική πολυτέλεια ή μία απλή διευκόλυνση, αλλά συνδέεται άμεσα με το ...