Αλληλεπίδραση και μετάδοση πληροφορίας σε εικονικά μουσεία
Interaction and transmission of information in virtual museums
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Virtual museum ; Virtual reality ; Unity ; Computer animationΠερίληψη
Σε αυτή τη διατριβή, ο ορισμός του εικονικού μουσείου διερευνάται μέσω βιβλιογραφικών μελετών
και εξετάζει τη τρέχουσα κατάσταση των εικονικών μουσείων στο διαδίκτυο καθώς η κοινωνία
κινείται μέσα στον ηλεκτρονικό κόσμο, με συνεχώς ταχύτερο βήμα με το κοινό των ψηφιακών
μουσείων να αυξάνεται παγκοσμίως. Οι σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες συμβάλουν στο νέο
χαρακτήρα των μουσείων ως προς τη διάσωση και μελέτη της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας και την ολοκλήρωση της εφαρμογής σύμφωνα με την
ραγδαία ανάπτυξη της ψηφιακής εποχής και της κοινωνικής δικτύωσης σε συνδυασμό με την
άμεση ενημέρωση του κοινού στην εποχή της πληροφορίας ο ρόλος των εικονικών μουσείων
συνεχώς πρέπει να εμπλουτίζεται και να ενισχύεται με συνεχές για τον χρήστη πληροφορίες.
Μέσω της ένταξης των εικονικών μουσείων στο διαδίκτυο, είναι μια αναπόφευκτη εξέλιξη των
πραγματικών μουσείων για τον λόγο ότι είναι προσβάσιμα σε όλους.
Το εικονικό μουσείο θεωρείται γενικά ως ένα εικονικό συμπλήρωμα του φυσικού
μουσείου, ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη την προηγμένη τεχνολογία που προσφέρεται σήμερα,
είναι σημαντική η μελέτη για το αν είναι δυνατόν το εικονικό μουσείο να λειτουργήσει ως ένα
αυτόνομο μουσείο. Τα μουσεία ορίζονται ως χώροι που συλλέγουν, διατηρούν και προβάλλουν
την πολιτιστική κληρονομιά. Θεωρούνται επίσης ως εκπαιδευτικά ιδρύματα καθώς και ως χώροι
συνάντησης με τελικό αποτέλεσμα την ευαισθητοποίηση τους απέναντι στα πολιτισμικά εκθέματα
εφόσον τηρούν κάποιους κανόνες σχεδιασμού και προβολής των εκθεμάτων όπου μπορούν να
λειτουργήσουν σαν καλή διαφήμιση του πραγματικού μουσείου που αντιπροσωπεύουν (εάν
υπάρχει).
Στο πλαίσιο αυτής της εργασίας περιγράφεται η μελέτη και η ανάπτυξη ενός εικονικού
μουσείου με την δυνατότητα εφαρμογής νέων προτύπων σχεδιασμού και καταλήγει στο
σχεδιασμό και τη δημιουργία μιας εφαρμογής ενός εικονικού μουσείου με θέμα War Virtual
Museum. Η μελέτη βασίστηκε κυρίως σε ηλεκτρονική βιβλιογραφία και επιστημονικά κείμενα για
τους βασικούς στόχους ενός μουσείου και περιγράφει όλα τα στάδια της διαδικασίας για τη
δημιουργία ενός αποτελεσματικού ψηφιακού χώρου εντοπίζοντας τα πλεονεκτήματα και τα
μειονεκτήματα του συγκριτικά με τα πραγματικά. Το εικονικό μουσείο, (εφαρμογή εικονικής
πραγματικότητας), σχεδιάστηκε από το μηδέν και δεν αντιστοιχεί σε κάποιο υπαρκτό. Ο χρήστης
κατά την εκτέλεση της εφαρμογής μπορεί να περιηγηθεί μέσα στο εικονικό μουσείο και να δει
πληροφορίες σχετικά με τα αντικείμενα και τα εκθέματα του χώρου. Η υλοποίηση της εφαρμογής
δίνει έμφαση στην αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή.
Στη συνέχεια, αναπτύσσεται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε και αναλύονται τα βήματα
για τη δημιουργία των τρισδιάστατων μοντέλων των εκθεμάτων του πολεμικού μουσείου, σε
περιβάλλον λογισμικού μοντελοποίησης. Περιγράφεται η διαδικασία δημιουργίας του εικονικού
περιβάλλοντος και της εικονικής περιήγησης σε κατάλληλο λογισμικό όπου αναλύονται οι
μελλοντικές επεκτάσεις της εφαρμογής για μία ολοκληρωμένη ψηφιακή εμπειρία εφαρμογής και
ο τρόπος με τον οποίο αυτές οι λειτουργίες μπορούν να εκπληρωθούν και να λειτουργήσουν.
Τέλος, με την ολοκλήρωση της εφαρμογής ο χρήστης μπορεί να περιηγηθεί μέσα στο
εικονικό μουσείο, να πληροφορηθεί σχετικά με τα εκθέματα που περιέχονται σε αυτό όπως και
την αλληλεπίδραση του χρήστη με την εφαρμογή μέσω ειδικών ερωτήσεων που εμπεριέχονται
στην εφαρμογή.