Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αλληλεπίδραση και μετάδοση πληροφορίας σε εικονικά μουσεία

dc.contributor.advisorΒέργαδος, Δημήτριος
dc.contributor.authorΣυντυχάκης, Γεώργιος
dc.date.accessioned2022-05-23T10:01:10Z
dc.date.available2022-05-23T10:01:10Z
dc.date.issued2022-05
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14368
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1791
dc.description.abstractΣε αυτή τη διατριβή, ο ορισμός του εικονικού μουσείου διερευνάται μέσω βιβλιογραφικών μελετών και εξετάζει τη τρέχουσα κατάσταση των εικονικών μουσείων στο διαδίκτυο καθώς η κοινωνία κινείται μέσα στον ηλεκτρονικό κόσμο, με συνεχώς ταχύτερο βήμα με το κοινό των ψηφιακών μουσείων να αυξάνεται παγκοσμίως. Οι σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες συμβάλουν στο νέο χαρακτήρα των μουσείων ως προς τη διάσωση και μελέτη της πολιτιστικής κληρονομιάς. Από τα αποτελέσματα της έρευνας και την ολοκλήρωση της εφαρμογής σύμφωνα με την ραγδαία ανάπτυξη της ψηφιακής εποχής και της κοινωνικής δικτύωσης σε συνδυασμό με την άμεση ενημέρωση του κοινού στην εποχή της πληροφορίας ο ρόλος των εικονικών μουσείων συνεχώς πρέπει να εμπλουτίζεται και να ενισχύεται με συνεχές για τον χρήστη πληροφορίες. Μέσω της ένταξης των εικονικών μουσείων στο διαδίκτυο, είναι μια αναπόφευκτη εξέλιξη των πραγματικών μουσείων για τον λόγο ότι είναι προσβάσιμα σε όλους. Το εικονικό μουσείο θεωρείται γενικά ως ένα εικονικό συμπλήρωμα του φυσικού μουσείου, ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη την προηγμένη τεχνολογία που προσφέρεται σήμερα, είναι σημαντική η μελέτη για το αν είναι δυνατόν το εικονικό μουσείο να λειτουργήσει ως ένα αυτόνομο μουσείο. Τα μουσεία ορίζονται ως χώροι που συλλέγουν, διατηρούν και προβάλλουν την πολιτιστική κληρονομιά. Θεωρούνται επίσης ως εκπαιδευτικά ιδρύματα καθώς και ως χώροι συνάντησης με τελικό αποτέλεσμα την ευαισθητοποίηση τους απέναντι στα πολιτισμικά εκθέματα εφόσον τηρούν κάποιους κανόνες σχεδιασμού και προβολής των εκθεμάτων όπου μπορούν να λειτουργήσουν σαν καλή διαφήμιση του πραγματικού μουσείου που αντιπροσωπεύουν (εάν υπάρχει). Στο πλαίσιο αυτής της εργασίας περιγράφεται η μελέτη και η ανάπτυξη ενός εικονικού μουσείου με την δυνατότητα εφαρμογής νέων προτύπων σχεδιασμού και καταλήγει στο σχεδιασμό και τη δημιουργία μιας εφαρμογής ενός εικονικού μουσείου με θέμα War Virtual Museum. Η μελέτη βασίστηκε κυρίως σε ηλεκτρονική βιβλιογραφία και επιστημονικά κείμενα για τους βασικούς στόχους ενός μουσείου και περιγράφει όλα τα στάδια της διαδικασίας για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού ψηφιακού χώρου εντοπίζοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του συγκριτικά με τα πραγματικά. Το εικονικό μουσείο, (εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας), σχεδιάστηκε από το μηδέν και δεν αντιστοιχεί σε κάποιο υπαρκτό. Ο χρήστης κατά την εκτέλεση της εφαρμογής μπορεί να περιηγηθεί μέσα στο εικονικό μουσείο και να δει πληροφορίες σχετικά με τα αντικείμενα και τα εκθέματα του χώρου. Η υλοποίηση της εφαρμογής δίνει έμφαση στην αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή. Στη συνέχεια, αναπτύσσεται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε και αναλύονται τα βήματα για τη δημιουργία των τρισδιάστατων μοντέλων των εκθεμάτων του πολεμικού μουσείου, σε περιβάλλον λογισμικού μοντελοποίησης. Περιγράφεται η διαδικασία δημιουργίας του εικονικού περιβάλλοντος και της εικονικής περιήγησης σε κατάλληλο λογισμικό όπου αναλύονται οι μελλοντικές επεκτάσεις της εφαρμογής για μία ολοκληρωμένη ψηφιακή εμπειρία εφαρμογής και ο τρόπος με τον οποίο αυτές οι λειτουργίες μπορούν να εκπληρωθούν και να λειτουργήσουν. Τέλος, με την ολοκλήρωση της εφαρμογής ο χρήστης μπορεί να περιηγηθεί μέσα στο εικονικό μουσείο, να πληροφορηθεί σχετικά με τα εκθέματα που περιέχονται σε αυτό όπως και την αλληλεπίδραση του χρήστη με την εφαρμογή μέσω ειδικών ερωτήσεων που εμπεριέχονται στην εφαρμογή.el
dc.format.extent144el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/*
dc.titleΑλληλεπίδραση και μετάδοση πληροφορίας σε εικονικά μουσείαel
dc.title.alternativeInteraction and transmission of information in virtual museumsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικήςel
dc.description.abstractENIn this dissertation, the definition of the virtual museum is investigated through bibliographic studies and examines the current state of virtual museums on the Internet as society is moving in the online world, with a continuously faster step with the audience of digital museums to grow globally. Modern digital technologies contribute to the new character of museums in rescuing and studying cultural heritage. From the results of the survey and the completion of the implementation according to the rapid development of the digital age and social networking combined with direct information to the public in the time of information, the role of virtual museums is constantly enhanced and strengthened by continuous user information. Through the integration of virtual museums on the Internet, it is an inevitable evolution of the real museums for the reason that they are accessible to everyone. The Virtual Museum is generally considered to be a virtual complement to the Natural Museum, however, taking into account the advanced technology that is currently offered, I wanted to study if the virtual museum is possible to act as an autonomous museum. Museums are defined as places that collect, retain and promote cultural heritage. They are also considered as educational institutions as well as meeting areas with a final result to raise awareness of cultural exhibits as they keep some rules design and visibility of exhibits where they can act as good advertising of the real museum they represent (if any). In this context, the study and development of a virtual museum with the possibility of applying new design templates and results in the design and creation of an application of a virtual Museum on War Virtual Museum. The study was mainly based on electronic literature and scientific texts for the main goals of a museum and describes all stages of the process to create an effective digital space by identifying its advantages and disadvantages compared to real museums. The Virtual Museum, (Virtual Reality Application), was designed by zero and does not correspond to an existing museum. The user when running the application can be browse into the virtual museum and see information about the museum objects and exhibits. Implementation of the application emphasizes the human-computer interaction. The methodology followed and analyzed the steps to create the three-dimensional model of the museum exhibits, a modeling software environment. It describes the process of creating virtual environment and virtual browsing in appropriate software where future implementation extensions are analyzed for a comprehensive digital application experience and the way they can be fulfilled. Finally, with the completion of the application, the user can browse into the virtual museum, to know about the exhibits contained in this as well as the user interaction by applying through special questions involved in the application so that the tour of the user requirements.el
dc.contributor.masterΨηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίεςel
dc.subject.keywordVirtual museumel
dc.subject.keywordVirtual realityel
dc.subject.keywordUnityel
dc.subject.keywordComputer animationel
dc.date.defense2022-05


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»