Η τεχνητή νοημοσύνη και οι εφαρμογές της στην εκπαίδευση
Artificial intelligence and its applications in education
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τεχνητή νοημοσύνη ; Εκπαίδευση ; Εκπαιδευτικοί ; Μαθητές ; Δάσκαλοι ; Τεχνολογία ; Καινοτομία στην εκπαίδευση ; Ρομποτική ; Artificial intelligence ; Education ; Educators ; Students ; Teachers ; Technology ; Innovations in education ; RoboticsΠερίληψη
Τα τελευταία χρόνια σχολιάζεται έντονα ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαίδευση. Μία μερίδα ανθρώπων φοβάται πως η ΤΝ θα αναλάβει την εκπαίδευση των μαθητών σε βάρος των εκπαιδευτικών, αντικαθιστώντας τους δεύτερους. Αντίθετα, άλλη μερίδα ανθρώπων πιστεύει πως η ΤΝ θα φέρει επανάσταση στον χώρο της εκπαίδευσης, βελτιώνοντάς την.
Σκοπός μιας εξελισσόμενης εκπαίδευσης είναι να βοηθά τους μαθητές πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να μαθαίνουν πιο αποτελεσματικά και να κατανοούν τις αντίστοιχες έννοιες και τα πεδία εφαρμογής τους, με νέες και πρωτοποριακές μεθόδους, υποβοηθούμενες από την τεχνολογία μέσω της ραγδαίας ανόδου της. Η ΤΝ μπορεί να βοηθήσει στην αποτελεσματικότητα και την ορθολογική διαχείριση των καθηκόντων ενός μαθητή, συμπεριλαμβάνοντας ξεχωριστά για τον κάθε έναν τις ανάγκες του και τις δυνατότητές του.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει ήδη εφαρμοστεί στην εκπαίδευση, κυρίως, για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών με κατάλληλα εργαλεία, καθώς και για τη βαθμολόγηση τους, η οποία μέσω της ΤΝ μπορεί να γίνει πολύ πιο γρήγορα και εύκολα. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο δίνεται περισσότερος χρόνος και μεγαλύτερη ελευθερία στους εκπαιδευτικούς να ασχοληθούν με την αφομοίωση των εννοιών, λειτουργώντας έτσι οι ίδιοι ως πυξίδα για τους μαθητές για το πως να επεξεργάζονται τις σκέψεις τους, να χειρίζονται τη μνήμη τους, να διατυπώνουν φράσεις, να κατανοούν κείμενα και να αναπτύσσουν την ικανότητα εκμάθησης νέων πραγμάτων. Η ΤΝ σε συνδυασμό με τους εκπαιδευτικούς βοηθούν με μοναδικό τρόπο την εξέλιξη των γνώσεων ενός μαθητή και της προσωπικότητάς του για την βέλτιστη προσαρμογή του στην κοινωνία.
Στόχος της πτυχιακής εργασίας είναι η επεξήγηση του όρου Τεχνητή νοημοσύνη, η σύγκριση των θετικών και αρνητικών αποτελεσμάτων στην εκπαίδευση μέσω παραδειγμάτων και τέλος ο προβληματισμός του κοινού για την ορθή χρήση των νέων τεχνολογικών επιτευγμάτων, ώστε να αποφευχθεί η κατάχρηση.