Εφαρμοσμένα νευρωνικά δίκτυα σε ηλεκτρονικά παίγνια: μια μελέτη του εργαλείου ML – Agents στο περιβάλλον Unity
Applied neural networks in video games: a case study of ML – Agents in Unity
Master Thesis
Συγγραφέας
Mατσιόζεκ, Ιζαμπέλ - Βικτωρία
Ημερομηνία
2018-12Επιβλέπων
Παναγιωτόπουλος, ΘεμιστοκλήςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Unity ; ML-Agents ; Μηχανική μάθηση ; Machine learning ; Multi-agent game ; Θεωρία παιγνίων ; Πολυπρακτορικά συστήματα ; Τεχνητή νοημοσύνηΠερίληψη
Η μηχανική μάθηση είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδους της τεχνητής νοημοσύνης, που αποτελεί με τη σειρά της μέρος της επιστήμης των υπολογιστών. Ασχολείται με την μάθηση προτύπων από δεδομένα και την μελέτη αλγορίθμων που βελτιώνουν τη συμπεριφορά του υπολογιστή σε κάποια εργασία που του έχει ανατεθεί χρησιμοποιώντας την εμπειρία του, με απώτερο στόχο να προσφέρει μια μαθησιακή λύση ή απάντηση. Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι σύνθετο και έχει ως σκοπό να παρουσιάσει ένα μέρος αυτού του νέου ερευνητικού πεδίου, μέσα από τις εφαρμογές που αυτό βρίσκει στον χώρο των παιγνίων. Αρχικά θα πρέπει να κατανοηθούν οι έννοιες και η ορολογία που διέπουν τον τομέα της μηχανικής μάθησης και των παιγνίων μέσα από μία βιβλιογραφική ανασκόπηση στη θεωρία τους (Κεφάλαια 1 & 2). Στη συνέχεια παρουσιάζεται το εργαλείο ML-Agents της Unity, πλατφόρμα η οποία θα χρησιμοποιηθεί σαν το σημείο αναφοράς της παρούσας εργασίας (Κεφάλαιο 3), καθώς και ο τρόπος εγκατάστασης και χρήσης τους (Κεφάλαιο 4) και στη συνέχεια αναλύεται ένα παράδειγμα χρήσης των εργαλείων για τη δημιουργία ενός παιγνίου με πολλαπλούς πράκτορες (Κεφάλαιο 5). Τέλος, γίνεται ανάλυση των συμπερασμάτων που προκύπτουν από το παράδειγμα και προτείνονται μελλοντικές βελτιώσεις (Κεφάλαιο 6).