Πλοήγηση ανά Θέμα / Λέξη-Κλειδί "Διεθνείς συμβάσεις"
Αποτελέσματα 1-15 από 15
-
(EEDI & SEEMP) - επιπτώσεις στο περιβάλλον και την ναυτιλιακή βιομηχανία
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2015-10)Η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας στα πλοία, στα υπό κατασκευή και στα εν ενεργεία, είναι ένα ζήτημα που απασχόλησε έντονα την ναυτιλιακή βιομηχανία την τελευταία δεκαετία. Σε πρώτο επίπεδο, η στροφή αυτή της ... -
Αγορές εκπομπών αερίων ρύπων : παράγοντες επιρροής και θεωρία αποσύνδεσης
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2016-12)Η κλιματική αλλαγή αποτελεί το μείζον ζήτημα της εποχής, γι’ αυτό η διεθνής κοινότητα έχει στρέψει την προσοχή της στην εύρεση τρόπων αντιμετώπισής του μέσω διαμόρφωσης, λήψης και εφαρμογής πολιτικών για τη σταθεροποίηση ... -
Αυτόνομα πλοία, κανονιστικό πλαίσιο και διεθνείς συμβάσεις που τα διέπουν. Ζητήματα που θα προκύψουν από την λειτουργία τους
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2023-10)Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η ίδια η φύση της Ναυτιλίας, αλλά και η επιθυμία για την δημιουργία αποδεκτών Κανόνων σε παγκόσμιο επίπεδο, επιβάλλαν νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε να ομογενοποιηθεί ο τομέας. Έτσι, σήμερα η ... -
Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, Διεθνείς συμβάσεις και εφαρμογές τους στη σημερινή ναυτιλιακή πραγματικότητα
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2023-03)Η ναυτιλία και oι θαλάσσιες μεταφoρές πρoκειμένoυ να επιτευχθεί η oικoνoμική ανάπτυξη και ευημερία είναι κρίσιμης σημασίας. Η ναυτιλιακή βιoμηχανία έχει κεντρικό ρόλo στo παγκόσμιo εμπόριo καθώς μεταφέρει, περίπoυ τo 90% ... -
Η ενσωμάτωση των νέων απαιτήσεων του TMSA 3 σε ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης δεξαμενόπλοιων
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2017-09)Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της χρησιμότητας των νέων απαιτήσεων του TMSA 3 σε ναυτιλιακές εταιρείες δεξαμενόπλοιων, στο πλαίσιο ανάπτυξης μιας κουλτούρας ασφάλειας και την κάλυψη των κενών που ... -
Η ιδέα του εγκλήματος πολέμου και πτυχές της πορείας της στη μεταπολεμική περίοδο
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2015)Στόχος της εργασίας αυτής ήταν, να γίνει μια θεωρητική προσέγγιση της ιδέας του εγκλήματος πολέμου, σε σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα και σε σχέση με τη νομική διάσταση του θέματος. Το θέμα της εργασίας αυτής είναι η ... -
Κόστη και οφέλη από την εφαρμογή των διεθνών συμβάσεων ασφαλείας ISM και SOLAS
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2017-09)Η ναυτιλία αποτελεί τον πιο ανεπτυγμένο οικονομικά τομέα σε παγκόσμια κλίμακα και χαρακτηρίζεται από ισχυρό ανταγωνισμό καθώς και πολυπλοκότητα, κυρίως λόγω της φύσης της δραστηριότητας των ναυτιλιακών εταιρειών. Ο διεθνής ... -
Ναυτικό ατύχημα με περιβαλλοντικές προεκτάσεις: προεκτάσεις κόστους στην ναυτασφάλιση και στην λειτουργία διαχείρισης των πλοίων
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2017)Η εργασία αυτή αποτελεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος των ναυτικών ατυχημάτων και των περιβαλλοντικών τους προεκτάσεων, καθώς και πως η αντιμετώπιση και πρόληψη τους επηρεάζουν την λειτουργία μιας ναυτιλιακής ... -
Οι επιπτώσεις της Διεθνούς Σύμβασης MARPOL 73/78 στη ναυσιπλοΐα και στις θαλάσσιες μεταφορές
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2020)Η ρύπανση από πλοία αποτελεί σημαντικό περιβαλλοντικό πρόβλημα. Η θαλάσσια περιβαλλοντική νομοθεσία γίνεται όλο και πιο αυστηρή τα τελευταία χρόνια, δηλαδή από τότε που έγινε εισαγωγή των κανονισμών της MARPOL 73/78. Η ... -
Περιβάλλον και ασφάλεια στην ναυτιλία : συγκριτική μελέτη των θεσμών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κριτική αποτίμηση
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2015-09)Πάνω από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου πραγματοποιείται με πλοία. Αναπόφευκτα, προκαλούνται θαλάσσια ατυχήματα και πετρελαιοκηλίδες κατά τη διάρκεια της εκάστοτε διαδικασίας μεταφοράς. Η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος ... -
Ρήτρες απαλλοτρίωσης στις διεθνείς συμφωνίες ενεργειακών επενδύσεων. Το παράδειγμα της ECT μέσα από την πρόσφατη νομολογία των διαιτητικών δικαστηρίων
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2017-11)Η σταθερότητα ή αστάθεια του οικονομικού και πολιτικού περιβάλλοντος και η συνυφασμένη στο διεθνές δίκαιο των ξένων επενδύσεων έννοια του λεγόμενου «ρυθμιστικού ρίσκου» («regulatory risk»), συνιστούν σημαντικό παράγοντα ... -
Συστήματα επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος - συγκριτική μελέτη
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2016-03)Ο γενικός σκοπός της παρούσας διπλωµατικής είναι η παρουσίαση των υπαρχουσών µεθόδων επεξεργασίας συστηµάτων θαλάσσιου έρµατος των πλοίων. Πιο αναλυτικά θα γίνει σύντοµη περιγραφή της ∆ιεθνής Σύµβασης για τον έλεγχο και ... -
Το διεθνές θεσμικό πλαίσιο τηλεπικοινωνίας των πλοίων και οι πρακτικές επιπτώσεις του στην ασφάλεια της ζωής, ναυσιπλοΐας και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2016-06)Ανεξάρτητα από το είδος του πλοίου, από την εθνικότητά του ή από την περιοχή εργασίας του, κάθε πλοίο πρέπει να είναι ασφαλές για το προσωπικό του και για το περιβάλλον. Η εξέλιξη των τηλεπικοινωνιών, έχει μεγάλο μερίδιο ... -
Το καθεστώς ευθύνης και αποζημίωσης για περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης από τη ναυτιλία στην Ε.Ε.
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2015-12)Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αναδείξει το καθεστώς ευθύνης και αποζημίωσης για τις περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης από τη Ναυτιλία στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Συγκεκριμένα, γίνεται διεξοδική ανάλυση των ... -
Το καθεστώς και οι ρυθμίσεις της διεθνούς συμβάσης STCW και οι επιπτώσεις της στην ασφάλεια των εμπορικών πλοίων
(Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2016-07)Η παρούσα εργασία με θέμα «Το καθεστώς και οι ρυθμίσεις της διεθνούς Σύμβασης STCW και οι επιπτώσεις της στην ασφάλεια των εμπορικών πλοίων» αναφέρεται στη Διεθνή Σύμβαση STCW (Convention on Standards of Training ...