Ναυτικό ατύχημα με περιβαλλοντικές προεκτάσεις: προεκτάσεις κόστους στην ναυτασφάλιση και στην λειτουργία διαχείρισης των πλοίων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ναυτικά ατυχήματα ; Θαλάσσια ρύπανση ; Διεθνείς συμβάσεις ; Αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί ; Πρόληψη και αντιμετώπιση ; Marine casualties ; Sea pollution ; International conventions ; P&I clubs ; Prevention and correctionΠερίληψη
Η εργασία αυτή αποτελεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος των ναυτικών ατυχημάτων και των περιβαλλοντικών τους προεκτάσεων, καθώς και πως η αντιμετώπιση και πρόληψη τους επηρεάζουν την λειτουργία μιας ναυτιλιακής εταιρείας και τον κλάδο της ναυτασφάλισης. Στόχος είναι η ανάλυση του θεσμού των Ρ&Ι Club και της σχέσης του με τα ναυτικά ατυχήματα καθώς και των βασικών διεθνών συμβάσεων που ασχολούνται με τα ναυτικά ατυχήματα και του τρόπου με τον οποίο αυτές επηρεάζουν τη λειτουργία των ναυτιλιακών εταιρειών.
Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύονται τα απαραίτητα στοιχεία που σχετίζονται με τα ναυτικά ατυχήματα όπως οι αιτίες τους, τα αποτελέσματα που έχουν αυτά στο περιβάλλον και ο λόγος για τον οποίο οι διεθνείς οργανισμοί δίνουν έμφαση στην ατυχηματική ρύπανση σε σχέση με άλλες πηγές θαλάσσιας ρύπανσης. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται ένας βασικός παράγοντας πρόκλησης ναυτικών ατυχημάτων - οι Σημαίες Ευκαιρίας.
Στο τρίτο και εκτενέστερο κεφάλαιο αναλύονται όλες οι βασικές συμβάσεις διεθνών οργανισμών που είτε επιχειρούν να προλάβουν είτε να αντιμετωπίσουν τα ναυτικά ατυχήματα και τις συνέπειες τους. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται η λειτουργία του Port State Control και των νηογνωμόνων - IACS και πως αυτά σχετίζονται με τα ναυτικά ατυχήματα. Στο πέμπτο κεφάλαιο αναλύεται ο λόγος που τα ναυτικά ατυχήματα καλύπτονται κυρίως από Ρ&Ι και πως αυτά επιχειρούν να εκτιμήσουν τις εισφορές των μελών τους για να μπορούν να αντιμετωπίσουν ένα ενδεχόμενο ατύχημα. Τέλος, στόχος του έκτου κεφαλαίου είναι να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο τα μέτρα πρόληψης ενός ναυτικού ατυχήματος που επιβάλλονται στις ναυτιλιακές εταιρείες από τους διεθνείς θεσμούς επηρεάζουν τη λειτουργία διαχείρισης των πλοίων τους.