dc.contributor.advisor | Βλάχος, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Πρίμπα, Ιωάννα - Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2018-01-24T06:42:36Z | |
dc.date.available | 2018-01-24T06:42:36Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10784 | |
dc.description.abstract | Η εργασία αυτή αποτελεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση του θέματος των ναυτικών ατυχημάτων και των περιβαλλοντικών τους προεκτάσεων, καθώς και πως η αντιμετώπιση και πρόληψη τους επηρεάζουν την λειτουργία μιας ναυτιλιακής εταιρείας και τον κλάδο της ναυτασφάλισης. Στόχος είναι η ανάλυση του θεσμού των Ρ&Ι Club και της σχέσης του με τα ναυτικά ατυχήματα καθώς και των βασικών διεθνών συμβάσεων που ασχολούνται με τα ναυτικά ατυχήματα και του τρόπου με τον οποίο αυτές επηρεάζουν τη λειτουργία των ναυτιλιακών εταιρειών.
Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύονται τα απαραίτητα στοιχεία που σχετίζονται με τα ναυτικά ατυχήματα όπως οι αιτίες τους, τα αποτελέσματα που έχουν αυτά στο περιβάλλον και ο λόγος για τον οποίο οι διεθνείς οργανισμοί δίνουν έμφαση στην ατυχηματική ρύπανση σε σχέση με άλλες πηγές θαλάσσιας ρύπανσης. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται ένας βασικός παράγοντας πρόκλησης ναυτικών ατυχημάτων - οι Σημαίες Ευκαιρίας.
Στο τρίτο και εκτενέστερο κεφάλαιο αναλύονται όλες οι βασικές συμβάσεις διεθνών οργανισμών που είτε επιχειρούν να προλάβουν είτε να αντιμετωπίσουν τα ναυτικά ατυχήματα και τις συνέπειες τους. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται η λειτουργία του Port State Control και των νηογνωμόνων - IACS και πως αυτά σχετίζονται με τα ναυτικά ατυχήματα. Στο πέμπτο κεφάλαιο αναλύεται ο λόγος που τα ναυτικά ατυχήματα καλύπτονται κυρίως από Ρ&Ι και πως αυτά επιχειρούν να εκτιμήσουν τις εισφορές των μελών τους για να μπορούν να αντιμετωπίσουν ένα ενδεχόμενο ατύχημα. Τέλος, στόχος του έκτου κεφαλαίου είναι να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο τα μέτρα πρόληψης ενός ναυτικού ατυχήματος που επιβάλλονται στις ναυτιλιακές εταιρείες από τους διεθνείς θεσμούς επηρεάζουν τη λειτουργία διαχείρισης των πλοίων τους. | el |
dc.format.extent | 142 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ναυτικό ατύχημα με περιβαλλοντικές προεκτάσεις: προεκτάσεις κόστους στην ναυτασφάλιση και στην λειτουργία διαχείρισης των πλοίων | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This thesis constitutes a literature review concerning not only the issue of marine casualties and their environmental consequences but also the way prevention and correction measures affect shipping companies and the marine insurance sector. The goal of this thesis is to study the function of P&I Clubs and their connection with marine casualties as well as the main international conventions concerning marine accidents and the way they affect shipping companies.
The first chapter elaborates the necessary information - data about marine accidents like their causes, their consequences on the environment and the reason why international organizations place emphasis on accidental pollution and put other pollution sources aside. The second chapter mentions and analyzes one of the main causes of marine casualties- that is Flags of Convenience.
The third chapter, which is the most extended one, studies the main international conventions which either try to prevent or correct the environmental pollution as a result of marine casualties. The forth chapter is about Port State Control and Classification Societies - IACS and how they are related to marine accidents. The fifth chapter explains the reason why marine accidents are mostly covered by P&I Clubs and how they try to estimate their income in order to compensate a possible accident. In conclusion, the purpose of the sixth chapter is to study the way prevention measures, imposed by the international organizations in order to prevent marine casualties from happening, affect the operation of a shipping company. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Ναυτικά ατυχήματα | el |
dc.subject.keyword | Θαλάσσια ρύπανση | el |
dc.subject.keyword | Διεθνείς συμβάσεις | el |
dc.subject.keyword | Αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί | el |
dc.subject.keyword | Πρόληψη και αντιμετώπιση | el |
dc.subject.keyword | Marine casualties | el |
dc.subject.keyword | Sea pollution | el |
dc.subject.keyword | International conventions | el |
dc.subject.keyword | P&I clubs | el |
dc.subject.keyword | Prevention and correction | el |