Διαχείριση καινοτομίας στις ελληνικές επιχειρήσεις. Μελέτη περίπτωσης ανάλυσης κλάδου
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Σοκολάτα -- ΒιομηχανίεςΛέξεις κλειδιά
Καινοτομία ; Δημιουργικότητα ; Επιχειρηματικότητα ; Τεχνικές διαχείρισης καινοτομίας ; Τεχνολογικές καινοτομίεςΠερίληψη
Η διπλωματική εργασία με τίτλο «Διαχείριση καινοτομίας στις ελληνικές επιχειρήσεις. Μελέτη περίπτωσης ανάλυσης κλάδου» μελετάει και ερευνά τον τρόπο που οι επιχειρήσεις διαχειρίζονται την καινοτομία.
Αφού πραγματοποιηθεί εκτενής ανασκόπηση στην καινοτομία, στις μορφές της και στα στάδια της, θα μελετηθεί ο κλάδος της σοκολατοβιομηχανίας στον ελλαδικό χώρο. Επομένως θα ερευνηθεί κάθε είδους καινοτομία που χρησιμοποιείται σε αυτόν τον κλάδο, η οποία αποτελεί το βασικό εργαλείο απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Η εγχώρια αγορά της σοκολατοβιομηχανίας συντίθεται από μικρό αριθμό μεγάλων επιχειρήσεων. Στο συγκεκριμένο κλάδο υπάρχουν ξένες, εισαγωγικές πολυεθνικές εταιρείες, αλλά και εγχώριες με δική τους παραγωγική μονάδα.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρωνόμαστε στη διερεύνηση των τρόπων διαχείρισης της καινοτομίας στη διαμόρφωση του επιπέδου ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων στον ελληνικό χώρο. Επιπλέον, αναφερόμαστε στη σχέσης της ανταγωνιστικότητας με την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και καινοτομιών και κατά πόσο οι τελευταίες δύναται να συμβάλουν καταλυτικά στη δημιουργία ισχυρού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Πιο συγκεκριμένα, γίνεται εκτενής αναφορά στους όρους της καινοτομίας, της σχέσης της με όρους όπως, η επιχειρηματικότητα και η δημιουργικότητα, και παρουσιάζονται και τα είδη καινοτομίας. Επιπλέον, δίνεται έμφαση στην αναγκαιότητα της καινοτομίας, στα οφέλη της, στις στρατηγικές της, αλλά και στα εμπόδια που αντιμετωπίζει κατά την εφαρμογή της. Ως συνέχεια των παραπάνω, αναφέρονται παραδειγματικά κάποιες επιτυχείς καινοτομίες, μέσα από τις οποίες γίνεται πιο κατανοητή η έννοια αλλά και η καταλυτική σημασία της καινοτομίας.