Εκπαιδευτικό λογισμικό "Ελληνική μυθολογία" - μια μελέτη περίπτωσης
Educational software "Greek mythology" - a case study
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτικό λογισμικό ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Εκπαιδευτικές στρατηγικές ; Τεχνολογικές καινοτομίες ; Ανάλυση και σχεδίαση συστημάτων ; ARCS modelΠερίληψη
Με τη χρήση των νέων τεχνολογιών στο σχολείο επιδιώκεται η βελτίωση της επίτευξης των διδακτικών στόχων με την υποκίνηση των μαθητών, καθώς ο ήχος, η εικόνα, το χρώμα προκαλεί το ενδιαφέρον τους.
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η ανάλυση, ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού λογισμικού που λειτουργεί ως υποστηρικτικό υλικό για το μάθημα της ιστορίας στην Τρίτη τάξη του δημοτικού σχολείου. Οι αρχές σχεδιασμού του εκπαιδευτικού λογισμικού στηρίζονται στις θεωρίες μάθησης του συμπεριφορισμού και του εποικοδομητισμού. Η επιλογή του περιεχομένου και η δομή του λογισμικού στηρίχτηκε στο σχολικό βιβλίο και στο αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας.
Η εφαρμογή αναπτύχθηκε με το Microsoft Visual Studio 2010, σε γλώσσα προγραμματισμού C# για ASP.NET Web Application και με SqlServer 2008 R2 για την κατασκευή της βάσης.
Στη συνέχεια έγινε προσπάθεια μέσω κατάλληλης εκπαιδευτικής έρευνας για την αποτίμηση της αποδοτικότητας και της χρησιμότητας του εκπαιδευτικού λογισμικού “Ελληνική Μυθολογία” στη διδασκαλία της ιστορίας στην Τρίτη τάξη του δημοτικού σχολείου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές είχαν θετικά αποτελέσματα στην επίδοσή τους με τη χρήση της εφαρμογής. Το λογισμικό κρίθηκε επαρκές, όσον αφορά την επίτευξη των διδακτικών στόχων μέσω της ικανοποίησης των βασικών κριτηρίων της προσοχής, της συνάφειας,, της εμπιστοσύνης και της ικανοποίησης του διδακτικού μοντέλου ARCS.