Μάρκετινγκ και διαστάσεις καταναλωτικής ευτυχίας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μάρκετινγκ ; Καταναλωτική συμπεριφορά ; Καταναλωτές ; Συναισθηματική υγεία ; ΕυτυχίαΠερίληψη
Το μάρκετινγκ αποτελεί αναμφίβολα ένα σύγχρονο αναπτυσσόμενο κλάδο που σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με πλήθος άλλων κλάδων και γενικότερα δραστηριοτήτων. Σύγχρονες πλέον έρευνες έχουν αποδείξει τη σημαντικότητα του στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων και τη συμπεριφορά τους. Οι επιχειρήσεις που επιλέγουν και υιοθετούν τεχνικές μάρκετινγκ στοχεύουν στην ορθή εξέλιξη τους, στην αύξηση του μεριδίου τους στην αγορά, στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών-προϊόντων, στην προσέλκυση περισσότερων πελατών-καταναλωτών κλπ.
Οι στόχοι του μάρκετινγκ εξαρτώνται από τους μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους μιας επιχείρησης και σχετίζονται αναμφίβολα με την ευχαρίστηση του πελάτη-καταναλωτή και την κάλυψη των αναγκών και επιθυμιών του.
Αναμφίβολα ο καταναλωτισμός όμως είναι χαρακτηριστικό της σύγχρονης κοινωνίας. Ο σύγχρονος άνθρωπος έχει εθιστεί θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς στην κατανάλωση προϊόντων και υπηρεσιών. Πολλοί σύγχρονοι επιστήμονες έχουν ταυτίσει τον καταναλωτισμό με την αναζήτηση της ευτυχίας, με την κάλυψη της μοναξιάς, με έναν τρόπο βελτίωσης παροδικά της συναισθηματικής υγείας των ανθρώπων κ.α. Σε αυτό έχουν συμβάλει οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής, οι πολλές απαιτήσεις και το αυξημένο άγχος της καθημερινότητας και πλήθος άλλων παραγόντων.
Σε αυτή την εργασία γίνεται μια προσπάθεια σύνδεσης αυτών των δύο στοιχείων, δηλαδή του μάρκετινγκ και της ευτυχίας που προέρχεται από την κατανάλωση.