Τμηματοποίηση της αγοράς των πράσινων καταναλωτών : εμπειρικά ευρήματα από την Ελλάδα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αγοραστική συμπεριφορά καταναλωτών ; Καταναλωτική συμπεριφορά ; ΨυχολογίαΠερίληψη
Στα πλαίσια της παρούσας μελέτης διερευνώνται οι δημογραφικοί και ψυχογραφικοί παράγοντες που διαμορφώνουν τη στάση, την πρόθεση και την αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών ως προς την περιβαλλοντικά υπεύθυνη κατανάλωση. Επιπλέον, εξετάζεται η επίδραση των δημογραφικών παραγόντων στη διαμόρφωση του προφίλ των περιβαλλοντικά υπεύθυνων καταναλωτών στην Ελλάδα.
Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε εμπειρική έρευνα με αποστολή ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου και συλλέχθηκε δείγμα 360 ατόμων από όλη την Ελλάδα. Στη συνέχεια ακολούθησε στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων και εξαγωγή συμπερασμάτων.
Η παρούσα εργασία δομείται σε 10 κεφάλαια. Τα 3 πρώτα κεφάλαια περιλαμβάνουν βιβλιογραφική επισκόπηση των δημογραφικών και ψυχογραφικών παραγόντων, των κύριων θεωριών κατανάλωσης και της αντιληπτής αξίας καταναλωτή σε σχέση με την περιβαλλοντικά υπεύθυνη κατανάλωση. Στα κεφάλαια 4-9 παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας, τα αποτελέσματα και η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων. Τέλος στο κεφάλαιο 10 παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της έρευνας και προτάσεις.
Τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν ότι συγκεκριμένοι δημογραφικοί παράγοντες όπως το εισόδημα, η ηλικία και ο τόπος κατοικίας έχουν σημαντική επίδραση στην διαφοροποίηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών και το τμήμα των καταναλωτών που εκδηλώνει σε μεγαλύτερο βαθμό περιβαλλοντικά υπεύθυνη συμπεριφορά περιλαμβάνει κυρίως γυναίκες, μέσου και υψηλού εισοδήματος, μέσης ηλικίας και αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.