Μέθοδοι πρόβλεψης, ανάλυση και εφαρμογή
Forecasting methods, analysis and application
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Πρόβλεψη ; Χρονοσειρές ; Καλλυντικά -- Βιομηχανία και εμπόριοΛέξεις κλειδιά
Μέθοδοι πρόβλεψηςΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη και μελετά κατά το πρώτο τις μεθόδους πρόβλεψης και κυρίως την ανάλυση χρονοσειρών, με στόχο την εφαρμογή κατά το δεύτερο μέρος των διαφόρων μοντέλων στην πρόβλεψη μελλοντικών τιμών της ζήτησης σε εταιρεία καλλυντικών.
Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο μέρος, κατά το πρώτο κεφάλαιο γίνεται εισαγωγή στις ανάγκες και τις χρήσεις των προβλέψεων, καθώς επίσης και στην υφιστάμενη κατάσταση των ποσοτικών και των τεχνολογικών προβλέψεων και τα στάδια που απαιτούνται για τη διαμόρφωσή τους. Στη συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται επισκόπηση των υπαρχουσών τεχνικών και μοντέλων πρόβλεψης, ανάλογα με τον αριθμό και την ποιότητα των διαθέσιμων δεδομένων και γίνεται ανάλυση των ποιοτικών μεθόδων πρόβλεψης. Στο τρίτο κεφάλαιο, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάλυση χρονοσειρών και εξετάζονται οι μέθοδοι του απλού μέσου όρου, του απλού κινητού μέσου και του απλού σταθμικού μέσου με παράθεση παραδειγμάτων για κάθε περίπτωση. Αντίστοιχα, στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται η μέθοδος πρόβλεψης της απλής εκθετικής εξομάλυνσης με παράθεση παραδειγμάτων. Το πέμπτο κεφάλαιο ασχολείται με την αξιολόγηση του σφάλματος στην πρόβλεψη, με τα κυριότερα μέσα μέτρησης του σφάλματος, καθώς επίσης και την εκθετική εξομάλυνση βάσει τάσης και εποχικότητας, ενώ στο έκτο κεφάλαιο εξετάζεται η μέθοδος πρόβλεψης του γραμμικού κινητού μέσου με χρήση στη συνέχεια παραδειγμάτων για την καλύτερη κατανόηση της συγκεκριμένης τεχνικής. Στο έβδομο κεφάλαιο, στο τέλος του Α’ μέρους του θεωρητικού πλαισίου των μεθόδων πρόβλεψης, μελετώνται οι γραμμικές εκθετικές εξομαλύνσεις μίας παραμέτρου του μοντέλου Brown, διπλής παραμέτρου του μοντέλου Holt και σε εποχικά δεδομένα μέσω του μοντέλου Winters με χρήση παραδειγμάτων.
Τέλος, στο Β’ μέρος γίνεται εφαρμογή και σύγκριση των μεθόδων του κινητού μέσου -3 & -5 περιόδων, της απλής εκθετικής εξομάλυνσης και της μεθόδου Winters στην εταιρεία L’oreal Hellas Α.Ε., με σκοπό την πρόβλεψη της ζήτησης κωδικών στους τομείς περιποίησης επιδερμίδας, maquillage, αρώματος και εποχιακού κωδικού. Μέσα από αυτή την σύγκριση των μεθόδων πρόβλεψης προκύπτουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα, τόσο για τη χρήση και επιλογή της καταλληλότερης μεθόδου, όσο και για την περαιτέρω εξέλιξή της.