Μελέτη προφίλ και τραπεζικής συμπεριφοράς νέων, εργαζομένων ατόμων μέσα στη δίνη της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Καταναλωτική συμπεριφορά ; Consumer behavior ; Οικονομικές κρίσεις -- 21ος αιώνας ; Financial crises -- 21st century ; Τράπεζες και τραπεζικές εργασίες -- Εξυπηρέτηση πελατών ; Banks and banking -- Customer servicesΠερίληψη
Η καταναλωτική συμπεριφορά των κατοίκων της ημεδαπής άλλαξε άρδην, κυρίως λόγω της τεράστιας δημοσιονομικής κρίσης που υπέστη η χώρα μας. Η προσπάθεια των ελληνικών τραπεζών να βοηθήσουν στην εξομάλυνση αυτής της κατάστασης κυρίως μέσω του PSI (Private Sector Involvement), όξυνε περισσότερο την ήδη βεβαρημένη οικονομική κατάσταση της χώρας μας. Τα ανωτέρω συνέβαλαν στη διαμόρφωση συνεπώς μιας κοινής γνώμης που δεν εμπιστευόταν τα τραπεζικά ιδρύματα και το έδειχνε έμπρακτα είτε αποσύροντας τις καταθέσεις, είτε θέτοντας τις πιστωτικές κάρτες εκτός αγοράς, είτε υιοθετώντας την πολιτική «Δεν πληρώνω». Η συγκεκριμένη έρευνα θέλησε να αποδείξει, αν και κατά πόσο στις μέρες μας οι νέοι άνθρωποι που βρίσκονται στον εργασιακό στίβο διακατέχονται από τέτοιες πεποιθήσεις και ποια είναι η γενικότερη άποψη που έχουν διαμορφώσει για την παγκόσμια και την ελληνική οικονομική κρίση. Έγινε παράλληλα προσπάθεια καταγραφής του τρόπου και των κριτηρίων επιλογής τραπεζικού ιδρύματος, των τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών που χρησιμοποιούν, καθώς και της συχνότητας χρήσης τους. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις πιστωτικές κάρτες και τα δάνεια (κυρίως στεγαστικά). Επιχειρήθηκε επίσης να γίνει σύγκριση των ελληνικών τραπεζικών ιδρυμάτων με αυτά του εξωτερικού και να αποτυπωθεί η γνώμη των ερωτηθέντων σχετικά με τις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις, που έχουν ουσιαστικά διαμορφώσει το ελληνικό τραπεζικό τοπίο εν έτη 2014. Ακόμη, επιχειρήθηκε να γίνει μια επιφανειακή προσέγγιση των γνώσεων των νέων ατόμων σχετικά με οικονομικούς και τραπεζικούς όρους, καθώς και να αποτυπωθεί η αγοραστική και αποταμιευτική τους δύναμη. Τέλος τους ζητήθηκε να προσδιορίσουν το βαθμό σημαντικότητας της σχέσης τους με τα τραπεζικά ιδρύματα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίων, οι απαντήσεις των οποίων καταχωρήθηκαν και επεξεργάστηκαν από το πρόγραμμα Microsoft Office Excel. Τα ευρήματα αναδεικνύουν την τραπεζική συμπεριφορά που έχει διαμορφωθεί κατά μέσο όρο και μας υποδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο οι τράπεζες θα μπορούσαν να κερδίσουν το χαμένο έδαφος.