Φήμες & χρηματοοικονομικές αγορές
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Οικονομική -- Ψυχολογικές απόψεις ; Χρηματοοικονομική ; Αγορά χρήματοςΠερίληψη
Μια φήμη μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε, οποτεδήποτε. Μια φήμη έχει μια μυστήρια επίδραση, παγιδεύει και ξεσηκώνει τα μυαλά των ανθρώπων. Οι φήμες είναι το παλαιότερο μέσο μαζικής επικοινωνίας στον κόσμο και η φύση τους είναι ακόμα δύσκολο να κατανοηθεί. Τι είναι τόσο ιδιαίτερο με τις φήμες, που οι άνθρωποι συγκινούνται, ανησυχούν και νευριάζουν; Γιατί οι επιχειρήσεις δημοσιεύουν δελτίων Τύπου δηλώνοντας, «Δεν σχολιάζουμε τις φήμες». Η συγκεκριμένη εργασία αποτελεί μια προσπάθεια να σκιαγραφηθεί αυτό που αποκαλούμε «φήμες» και οι συσχετισμοί τους στην ελληνική οικονομία. Στόχος λοιπόν είναι να παρουσιαστεί η φύση των φημών. Αυτό περιλαμβάνει τον καθορισμό και τη δόμηση των φημών σε σύγκριση με άλλους όρους όπως οι πληροφορίες, οι ειδήσεις και το κουτσομπολιό, να παρασχεθεί μια παρουσίαση των φημών σε σχέση με την έννοια της ορθολογικής συμπεριφοράς και πώς οι φήμες μπορούν να ταξινομηθούν και να κατηγοριοποιηθούν. Δηλαδή να εντοπίσουμε τους καθοριστικούς παράγοντες για την ένταση μιας φήμης και της διαδικασίας μετάδοσης της, να παρουσιαστεί ο τρόπος με τον οποίο διαδόθηκαν, επηρέασαν και κατέληξαν οι φήμες στη ελληνική οικονομία από την αρχή της ύπαρξης του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Δηλαδή θα παρατεθούν ενδεικτικές περιπτώσεις από το 1972 έως σήμερα και κυρίως από την περίοδο μετά το 1999, όπου παρατηρήθηκε η ραγδαία άνθηση του χρηματοοικονομικού τομέα στην Ελλάδα.