Ηλεκτρονική διαφήμιση
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διαφήμιση ; Διαδικτυακό μάρκετινγκ ; Διαδίκτυο -- Επιχειρήσεις ; Ηλεκτρονικό επιχειρείνΠερίληψη
Η παρούσα εργασία έχει σαν αντικείμενο μελέτης την ηλεκτρονική διαφήμιση. Η ανακάλυψη και η μετέπειτα συνεχιζόμενη εξέλιξη του Διαδικτύου έφερε ουσιαστικές αλλαγές στον τρόπο διαφήμισης προϊόντων και υπηρεσιών οι οποίες επηρεάζουν την αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο. Αρχικά καθορίζεται η έννοια της διαφήμισης, αναλύονται οι κυριότερες λειτουργίες της και περιγράφονται τα σημαντικότερα είδη τα οποία συναντούνται συχνότερα. Στη συνέχεια η έρευνα επικεντρώνεται αποκλειστικά στη διαδικτυακή διαφήμιση, εξετάζοντας τους κυριότερους τύπους της διαφήμισης web, καθώς και την αποτελεσματικότητά της στο καταναλωτικό κοινό. Ιδιαίτερο ρόλο διαδραματίζει η συμβολή του παγκόσμιου διαδικτυακού ιστού στη λειτουργία και γενικά στην παρουσία των ηλεκτρονικών διαφημίσεων. Η προβολή των διαφημιστικών πλαισίων στηρίζεται στη χρήση διαφόρων γλωσσικών μέσων και τεχνικών που βασίζονται στη χρήση της κατάλληλης γλώσσας και έχουν ως σκοπό να πείσουν τον καταναλωτή να αγοράσει το διαφημιζόμενο προϊόν. Η πειθώ είναι δυνατόν να επιτευχθεί με τις ερωτήσεις, τις προτροπές και με την προβολή στην οθόνη του χρήστη προτάσεων οι οποίες περιέχουν προσωπικές και κτητικές αντωνυμίες. Η επίκληση των συναισθημάτων αποτελεί μια ακόμη μέθοδο που συχνά έχει θετικά αποτελέσματα. Πέρα όμως από τη γλώσσα, καθοριστικός παράγοντας στην επιτυχία της ηλεκτρονικής διαφήμισης είναι και η εμφάνισή της. Το χρησιμοποιούμενο μέγεθος σε συνδυασμό με άλλους δημιουργικούς παράγοντες επηρεάζουν αρκετά το βαθμό αποτελεσματικότητάς της. Επιπλέον, η διαδικτυακή διαφήμιση οφείλει κάθε φορά να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού και να προβάλει αγαθά και υπηρεσίες τα οποία ικανοποιούν στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τις ανάγκες του. Γι' αυτό είναι απαραίτητη η κατανόηση της συμπεριφοράς του ηλεκτρονικού αγοραστή, καθώς και των παραγόντων που επιδρούν σε αυτήν από την πλευρά των διαφημιστών προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η απόδοση της διαφήμισης στο Διαδίκτυο. Πέρα όμως από τα παραπάνω τη λειτουργία και γενικά την παρουσία της διαφήμισης στο ιντερνέτ ρυθμίζουν και ορισμένοι νομικοί κανόνες που ενδέχεται να διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Η παρούσα εργασία μελετά τη νομολογία της ηλεκτρονικής διαφήμισης στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και στην Ελλάδα. Τέλος γίνεται καταγραφή των συμπερασμάτων που προέκυψαν από την συνολική έρευνα.