Συνδέοντας αγοραστική συμπεριφορά και ψυχομετρικά στοιχεία ερωτηματολογίων: η περίπτωση μιας εταιρείας άμεσου μάρκετινγκ στην Ελλάδα
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Μάρκετινγκ -- Ελλάδα ; Μάρκετινγκ -- Έρευνα ; Καταναλωτική συμπεριφορά ; ΨυχομετρίαΠερίληψη
Το Άμεσο Μάρκετινγκ αποτελεί ένα ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενισχυόμενο από την ανοδική πορεία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τα οποία επιτρέπουν την άμεση επικοινωνία του καταναλωτικού κοινού με τις επιχειρήσεις. Η εν λόγω επικοινωνία επιτρέπει τη δημιουργία βάσεων δεδομένων που παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τους καταναλωτές, των οποίων η αξιοποίηση διασφαλίζει τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη της επιχείρησης. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετασθεί η βάση δεδομένων της MAILink, μιας ελληνικής εταιρείας άμεσου μάρκετινγκ, ώστε να διαπιστωθεί ποιο είναι το προφίλ του καταναλωτικού κοινού και να αξιοποιηθεί κατάλληλα από τους υπεύθυνους της επιχείρησης. Για την πραγματοποίηση της έρευνας σχεδιάστηκε ερωτηματολόγιο που εστιάζει σε στοιχεία ψυχογραφικά, στάσεις απέναντι στο Άμεσο Μάρκετινγκ τα οποία συνδυαζόμενα με δημογραφικά στοιχεία διαμορφώνουν την καταναλωτική συμπεριφορά. Έπειτα ακολουθεί η ανάλυση των απαντήσεων που δόθηκαν στο στατιστικό πρόγραμμα SPSS 18 και τα αποτελέσματα αντιστοιχίζονται με στοιχεία που διαθέτει η εταιρεία από τη βάση δεδομένων της προκειμένου να γίνει τμηματοποίηση της. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα η υπάρχουσα βάση καταναλωτών της MAILink διαφέρει από το ευρύτερο καταναλωτικό κοινό των αγορών από απόσταση στην Ελλάδα. Ακόμα με βάση την τμηματοποίηση προκύπτει η ανάγκη για αναθεώρηση των κριτηρίων που τίθενται από την εταιρεία για την αξιολόγηση των πελατών της. Τέλος, τονίζεται ότι θετικά στοιχεία στα οποία μπορεί να επενδύσει η επιχείρηση προκειμένου να προσελκύσει νέους πελάτες είναι η ποιότητα των προϊόντων της, το ανθρώπινο δυναμικό της και τα είδη των προϊόντων που προσφέρει. Ωστόσο, κρίνεται ανησυχητικό το γεγονός ότι τα αντικείμενα αξίας που διαθέτει δεν προσελκύουν νεώτερους σε ηλικία και μάλιστα σε μία χρονική στιγμή όπου η πελατειακή βάση της MAILink βρίσκεται σε στάδιο ωρίμανσης.