Στρατηγική κατηγοριοποίηση στα χρηματοοικονομικά
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγική κατηγοριοποίηση ; Χρηματοοικονομικά προϊόντα ; ESG ; Ρυθμιστικά πλαίσια ; Νομιμοποίηση κατηγορίας ; Ασάφεια κατηγοριοποίησης ; Καινοτομία ; Θεσμική θεωρία ; Συμπεριφορική χρηματοοικονομική ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημαΠερίληψη
Η παρούσα διατριβή διερευνά τη στρατηγική κατηγοριοποίηση στον χρηματοοικονομικό τομέα — τη σκόπιμη τοποθέτηση προϊόντων και υπηρεσιών με στόχο τη διαμόρφωση της αντίληψης της αγοράς, την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και τη συμμόρφωση με το ρυθμιστικό πλαίσιο. Σε αντίθεση με τα καταναλωτικά αγαθά, τα χρηματοοικονομικά προϊόντα είναι άυλα, πολύπλοκα και ενταγμένα σε πυκνά ρυθμιστικά πλαίσια, γεγονός που καθιστά την κατηγοριοποίηση ένα στρατηγικό εργαλείο υψηλού αντίκτυπου.
Αντλώντας από το μάρκετινγκ, τα οικονομικά, τη συμπεριφορική χρηματοοικονομική, την κοινωνιολογία και τη θεσμική θεωρία, η μελέτη εξετάζει πώς οι παράγοντες της αγοράς, οι ρυθμιστικές αρχές και οι οργανισμοί αξιολόγησης ορίζουν, αμφισβητούν και προσαρμόζουν τις κατηγορίες. Τονίζει τις επιπτώσεις στη συμπεριφορά των επενδυτών, την καινοτομία, την εταιρική ταυτότητα και τη νομιμοποίηση, χρησιμοποιώντας μελέτες περίπτωσης όπως ETFs, ESG κεφάλαια, SPACs και κρυπτονομισματικά προϊόντα.
Η ανάλυση εξετάζει τα διλήμματα ανάμεσα στη δημιουργία νέων κατηγοριών και την ηγεσία σε υφιστάμενες, καθώς και τους ρόλους της ασάφειας, της ευθυγράμμισης με πρωτότυπα και της αλγοριθμικής ταξινόμησης. Εξερευνώνται επίσης ζητήματα ηθικής, όπως η εσφαλμένη κατηγοριοποίηση και το «greenwashing».
Μέσα από ποιοτικές, διεπιστημονικές μεθόδους, η διατριβή αναδεικνύει την κατηγοριοποίηση ως μια δυναμική, διαπραγματεύσιμη διαδικασία με σημαντικές οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις, προσφέροντας συστάσεις για πιο αποτελεσματική και διαφανή εφαρμογή.

