Πρόβλεψη συμπεριφοράς πελατών τραπεζικού ιδρύματος με μεθόδους μηχανικής μάθησης
Customer behavior prediction in a banking campaign using machine learning techniques

Bachelor Dissertation
Συγγραφέας
Ανδρομιδάς, Σταύρος
Ημερομηνία
2025-09Επιβλέπων
Σωτηρόπουλος, ΔιονύσιοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τραπεζικό μάρκετινγκ ; Ανάλυση δεδομένων ; Νευρωνικά δίκτυα ; Επαναδηγματοληψία ; Μηχανική μάθηση ; Λήψη αποφάσεωνΠερίληψη
Η πτυχιακή εργασία εστιάζει στη μελέτη και ανάλυση δεδομένων τραπεζικού μάρκετινγκ, με
στόχο την κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν την ανταπόκριση των πελατών σε
προωθητικές καμπάνιες. Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση των κοινωνικοοικονομικών και
δημογραφικών χαρακτηριστικών που συνδέονται με την επιτυχία μιας επικοινωνιακής
στρατηγικής, καθώς και η εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για τη βελτίωση της
αποτελεσματικότητας μελλοντικών δράσεων.
Η ανάλυση βασίστηκε σε πραγματικά δεδομένα που αφορούν τηλεφωνικές καμπάνιες
τραπεζικών ιδρυμάτων. Μέσα από τη συστηματική επεξεργασία των δεδομένων εντοπίστηκαν
μοτίβα και σχέσεις ανάμεσα στα χαρακτηριστικά των πελατών και στα αποτελέσματα των
επικοινωνιών. Χρησιμοποιήθηκαν διαφορετικά μοντέλα μηχανικής μάθησης και τεχνικές
επαναδηγματοληψίας με τα αποτελέσματα της εργασίας να αναδεικνύουν τη σημασία της
σωστής στόχευσης και του κατάλληλου χειρισμού στις τηλεφωνικές επικοινωνίες. Η εργασία
έδειξε ότι συγκεκριμένα δημογραφικά και επικοινωνιακά χαρακτηριστικά των πελατών
αυξάνουν σημαντικά την πιθανότητα θετικής ανταπόκρισης, που μπορεί να αξιοποιηθεί για τη
τον σχεδιασμό πιο αποδοτικών στρατηγικών.


