Ψηφιακό μάθημα για τη διδακτική αξιοποίηση των προσομοιώσεων στη διδασκαλία της φυσικής σε μαθητές/τριες γυμνασίου
Digital course on the educational use of simulations in teaching physics to secondary school students

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Φυσικές επιστήμες ; Ψηφιακά μαθήματα ; Μικρο-μάθηση ; Μαθησιακά αποτελέσματαΠερίληψη
Η ραγδαία ανάπτυξη των ψηφιακών τεχνολογιών έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζεται και υλοποιείται η εκπαιδευτική διαδικασία. Στον χώρο της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, οι προσομοιώσεις αποτελούν ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο, καθώς παρέχουν στους/ις μαθητές/τριες τη δυνατότητα να διερευνούν και να πειραματίζονται με φυσικά φαινόμενα σε ασφαλές, διαδραστικό και ευέλικτο περιβάλλον, ενισχύοντας τη μαθησιακή τους εμπλοκή και την κατανόηση σύνθετων εννοιών.
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία ενός ασύγχρονου ψηφιακού μαθήματος εξ αποστάσεως, το οποίο αξιοποιεί προσομοιώσεις για τη διδασκαλία της Φυσικής σε μαθητές/τριες Γυμνασίου. Το μάθημα αυτό θα παρέχει στους/ις μαθητές/τριες επιπλέον δυνατότητες κατανόησης και εξάσκησης των εννοιών Φυσικής.
Οι θεματικές ενότητες και οι προτάσεις που αναπτύχθηκαν συνδέονται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Φυσικών Επιστημών του Γυμνασίου και λειτουργούν ενισχυτικά προς αυτό, με στόχο την καλύτερη κατανόηση και εμβάθυνση των βασικών φυσικών εννοιών από τους/ις μαθητές/τριες.


