| dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
| dc.contributor.author | Λουκαΐδου, Γεωργία | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-04T10:09:48Z | |
| dc.date.available | 2025-11-04T10:09:48Z | |
| dc.date.issued | 2025-10 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18318 | |
| dc.description.abstract | Η ραγδαία ανάπτυξη των ψηφιακών τεχνολογιών έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζεται και υλοποιείται η εκπαιδευτική διαδικασία. Στον χώρο της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, οι προσομοιώσεις αποτελούν ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο, καθώς παρέχουν στους/ις μαθητές/τριες τη δυνατότητα να διερευνούν και να πειραματίζονται με φυσικά φαινόμενα σε ασφαλές, διαδραστικό και ευέλικτο περιβάλλον, ενισχύοντας τη μαθησιακή τους εμπλοκή και την κατανόηση σύνθετων εννοιών.
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία ενός ασύγχρονου ψηφιακού μαθήματος εξ αποστάσεως, το οποίο αξιοποιεί προσομοιώσεις για τη διδασκαλία της Φυσικής σε μαθητές/τριες Γυμνασίου. Το μάθημα αυτό θα παρέχει στους/ις μαθητές/τριες επιπλέον δυνατότητες κατανόησης και εξάσκησης των εννοιών Φυσικής.
Οι θεματικές ενότητες και οι προτάσεις που αναπτύχθηκαν συνδέονται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Φυσικών Επιστημών του Γυμνασίου και λειτουργούν ενισχυτικά προς αυτό, με στόχο την καλύτερη κατανόηση και εμβάθυνση των βασικών φυσικών εννοιών από τους/ις μαθητές/τριες. | el |
| dc.format.extent | 191 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Ψηφιακό μάθημα για τη διδακτική αξιοποίηση των προσομοιώσεων στη διδασκαλία της φυσικής σε μαθητές/τριες γυμνασίου | el |
| dc.title.alternative | Digital course on the educational use of simulations in teaching physics to secondary school students | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | The rapid development of digital technologies has significantly transformed the way educational processes are designed and implemented. In the field of Science Education, simulations represent a particularly valuable tool, as they allow students to explore and experiment with physical phenomena in a safe, interactive, and flexible environment, thereby enhancing their engagement and understanding of complex concepts.
The aim of this thesis is to create an asynchronous digital distance learning course that uses simulations to teach physics to secondary school students. This course will provide students with additional opportunities to understand and practice physics concepts.
The thematic units and proposed activities are directly aligned with the official Secondary School Science Curriculum from the Ministry of Education and serve as a supplement to it, with the goal of strengthening students’ conceptual understanding and deepening their knowledge of fundamental principles in Physics. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Φυσικές επιστήμες | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακά μαθήματα | el |
| dc.subject.keyword | Μικρο-μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Μαθησιακά αποτελέσματα | el |
| dc.date.defense | 2025-10-21 | |