Ψηφιακό μάθημα για εκπαιδευτικούς : δημιουργική αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών στη διδασκαλία της ελληνικής μυθολογίας στο δημοτικό σχολείο
An online course for school teachers : creative use of digital technologies in teaching greek mythology in primary school

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μυθολογία ; Μικρο-μάθηση ; Ψηφιακά εργαλεία ; DigComp 2.2 ; Επαγγελματική ανάπτυξηΠερίληψη
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η σχεδίαση, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση ενός ψηφιακού μαθήματος που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη δημιουργική χρήση των ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία της μυθολογίας στη Γ’ Δημοτικού.
Λαμβάνοντας υπόψιν τις περιορισμένες δυνατότητες που παρέχει ο παραδοσιακός τρόπος διδασκαλίας της Ιστορίας στο Δημοτικό Σχολείο με κύριο αποτέλεσμα την στείρα απομνημόνευση και τη μηχανική αφήγηση και από την άλλη πλευρά ο σημαντικός ρόλος των ψηφιακών τεχνολογιών που επηρεάζουν καθοριστικά τον τρόπο διδασκαλίας και μάθησης κρίνεται αναγκαία η επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την παιδαγωγική αξιοποίησή τους με αποτελεσματικό τρόπο.
Το ψηφιακό αυτό μάθημα είναι σχεδιασμένο με τις αρχές της μικρο-μάθησης και μέσα από σύντομες και εστιασμένες ενότητες αξιοποιούνται πολυτροπικά και ψηφιακά μέσα, καθώς επίσης και διαδραστικές δραστηριότητες με στόχο οι εκπαιδευτικοί να εξοικειωθούν με παιδαγωγικές πρακτικές και δεξιότητες του 21ου αιώνα. Τα μαθησιακά αποτελέσματα του ψηφιακού μαθήματος είναι βασισμένα στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, το DigComp 2.2 και το Πλαίσιο για τη Δημοκρατική Κουλτούρα του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να συμβάλει στην εξέλιξη του τρόπου διδασκαλίας της μυθολογίας μέσα από δημιουργικές παρεμβάσεις. Επιπρόσθετα, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν στοχευμένες επιμορφώσεις για τη δημιουργική χρήση ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία της μυθολογίας, το παρόν ψηφιακό μάθημα φιλοδοξεί να προτείνει μια εκπαιδευτική παρέμβαση που συνδυάζει την τεχνολογία και την εκπαιδευτική πράξη για την ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών και τη μετατροπή σε μια μαθησιακή εμπειρία πιο ελκυστική, πιο διαθεματική και πιο διαδραστική.


