| dc.contributor.advisor | Σάμψων, Δημήτριος | |
| dc.contributor.author | Βλαχόπουλος, Γεράσιμος | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-04T07:52:12Z | |
| dc.date.available | 2025-11-04T07:52:12Z | |
| dc.date.issued | 2025-09 | |
| dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/18315 | |
| dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η σχεδίαση, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση ενός ψηφιακού μαθήματος που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη δημιουργική χρήση των ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία της μυθολογίας στη Γ’ Δημοτικού.
Λαμβάνοντας υπόψιν τις περιορισμένες δυνατότητες που παρέχει ο παραδοσιακός τρόπος διδασκαλίας της Ιστορίας στο Δημοτικό Σχολείο με κύριο αποτέλεσμα την στείρα απομνημόνευση και τη μηχανική αφήγηση και από την άλλη πλευρά ο σημαντικός ρόλος των ψηφιακών τεχνολογιών που επηρεάζουν καθοριστικά τον τρόπο διδασκαλίας και μάθησης κρίνεται αναγκαία η επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την παιδαγωγική αξιοποίησή τους με αποτελεσματικό τρόπο.
Το ψηφιακό αυτό μάθημα είναι σχεδιασμένο με τις αρχές της μικρο-μάθησης και μέσα από σύντομες και εστιασμένες ενότητες αξιοποιούνται πολυτροπικά και ψηφιακά μέσα, καθώς επίσης και διαδραστικές δραστηριότητες με στόχο οι εκπαιδευτικοί να εξοικειωθούν με παιδαγωγικές πρακτικές και δεξιότητες του 21ου αιώνα. Τα μαθησιακά αποτελέσματα του ψηφιακού μαθήματος είναι βασισμένα στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, το DigComp 2.2 και το Πλαίσιο για τη Δημοκρατική Κουλτούρα του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να συμβάλει στην εξέλιξη του τρόπου διδασκαλίας της μυθολογίας μέσα από δημιουργικές παρεμβάσεις. Επιπρόσθετα, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν στοχευμένες επιμορφώσεις για τη δημιουργική χρήση ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία της μυθολογίας, το παρόν ψηφιακό μάθημα φιλοδοξεί να προτείνει μια εκπαιδευτική παρέμβαση που συνδυάζει την τεχνολογία και την εκπαιδευτική πράξη για την ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών και τη μετατροπή σε μια μαθησιακή εμπειρία πιο ελκυστική, πιο διαθεματική και πιο διαδραστική. | el |
| dc.format.extent | 376 | el |
| dc.language.iso | el | el |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.title | Ψηφιακό μάθημα για εκπαιδευτικούς : δημιουργική αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών στη διδασκαλία της ελληνικής μυθολογίας στο δημοτικό σχολείο | el |
| dc.title.alternative | An online course for school teachers : creative use of digital technologies in teaching greek mythology in primary school | el |
| dc.type | Master Thesis | el |
| dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
| dc.description.abstractEN | The aim of this thesis is the design, development, and evaluation of an e-course addressed to primary school teachers, focusing on the creative use of digital tools in teaching mythology in the third grade. Considering the limited potential of the traditional approach to teaching History in primary schools -often reduced to rote memorization and mechanical narration- alongside the significant role of digital technologies that decisively influence teaching and learning processes, it becomes evident that teachers need targeted training for their effective pedagogical integration.
This digital course has been designed according to the principles of micro-learning. Through short and focused modules, multimodal and digital resources are combined with interactive activities, enabling teachers to become familiar with pedagogical practices and 21st century skills. The learning outcomes of the course are aligned with the National Curriculum, the DigComp 2.2 framework, and the Council of Europe’s Framework for Democratic Culture.
This thesis seeks to contribute to the advancement of mythology teaching through creative interventions. Furthermore, given the absence of targeted training programs for the creative use of digital tools in teaching mythology, the proposed digital course aspires to provide an educational intervention that combines technology with teaching practice. Its ultimate goal is to support the development of teachers’ professional skills while transforming the learning process into an experience that is more engaging, interdisciplinary, and interactive. | el |
| dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Μυθολογία | el |
| dc.subject.keyword | Μικρο-μάθηση | el |
| dc.subject.keyword | Ψηφιακά εργαλεία | el |
| dc.subject.keyword | DigComp 2.2 | el |
| dc.subject.keyword | Επαγγελματική ανάπτυξη | el |
| dc.date.defense | 2025-10-20 | |