Πως η κοινωνική ευθύνη και ο ηθικός κώδικας δημιουργούν διατηρήσιμα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα : μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Ηθικός κώδικας ; Εταιρική κοινωνική ευθύνη ; CSRΠερίληψη
Το στρατηγικό μάνατζμεντ περιλαμβάνει τον καθορισμό μακροπρόθεσμων στόχων και την ανάπτυξη στρατηγικών για την επίτευξή τους, μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Οι επιχειρήσεις που εφαρμόζουν το στρατηγικού μάνατζμεντ έχουν καλύτερες επιδόσεις και μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα. Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (CSR) ορίζει πως οι επιχειρήσεις έχουν ευθύνες πέρα από το κέρδος, επηρεάζοντας κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. Η έννοια του Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος, όπως διατυπώθηκε από τον Michael Porter, αναφέρεται στην ικανότητα μιας επιχείρησης να προσφέρει μεγαλύτερη αξία στους πελάτες της από τους ανταγωνιστές της. Η δημιουργία ενός ισχυρού ηθικού και δεοντολογικού κώδικα ενισχύει τη φήμη και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση εμπιστοσύνης με τους stakeholders. Μέσω της ΕΚΕ επιτυγχάνεται η δέσμευση των επιχειρήσεων για την οικονομική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, υπερβαίνοντας τις νομικές υποχρεώσεις. Οι στρατηγικοί λόγοι για την υιοθέτηση του CSR περιλαμβάνουν τη βελτίωση της εταιρικής εικόνας, την προσέλκυση εργαζομένων, και την ενίσχυση των πωλήσεων και της επενδυτικής ελκυστικότητας.