Χρησιμοποίηση ψηφιακού μετασχηματισμού για τη δημιουργία ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων : μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακός ; Μετασχηματισμός ; Πολυεθνική ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Ευκινησία ; ΠροσαρμοστικότηταΠερίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται με τη χρήση του ψηφιακού μετασχηματισμού και κατά πόσο δύναται να χρησιμοποιηθεί ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας General Electric Healthcare, εστιάζοντας στους βασικούς περιορισμούς λόγω της στρατηγικής που ήδη χρησιμοποιείται από τον οργανισμό, καθώς και την ήδη υπάρχουσα κουλτούρα που τον διέπει στην Ελλάδα.
Σκοπός της μελέτης είναι να εστιάσουμε στις μεθόδους που πρέπει να ακολουθήσει η GEHC Ελλάδος ώστε να χρησιμοποιηθεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός προς όφελός της και ως ένα πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, υπερκαλύπτοντας τους περιορισμούς που αναδεικνύονται. Η έρευνα διεξάγεται με τη μέθοδο των συνεντεύξεων.
Η εργασία διαρθρώνεται σε 7 κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η κατηγοριοποίηση των πολυεθνικών επιχειρήσεων(MNCs), καθώς και των μοντέλων που χρησιμοποιούνται για την επίτευξη ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων στην παγκόσμια αγορά. Στη συνέχεια, το δεύτερο κεφάλαιο εξετάζει τη σημασία του στρατηγικού μάνατζμεντ για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις, υπογραμμίζοντας την ανάγκη προσαρμογής σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο εξωτερικό περιβάλλον μέσω της καινοτομίας, της βιωσιμότητας και της δημιουργίας οργανισμών γνώσης, ενώ αναλύει τα στάδια του στρατηγικού σχεδιασμού και την επιρροή του ψηφιακού μετασχηματισμού στην επιχειρηματική στρατηγική. Στο τρίτο κεφάλαιο, αναλύονται οι εσωτερικές παράμετροι των πολυεθνικών επιχειρήσεων, όπως η δομή, η κουλτούρα και οι πόροι, αναδεικνύοντας τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους, που είναι κρίσιμες για τη διαμόρφωση στρατηγικής και την απόκτηση ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων στην αγορά. Στη συνέχεια, αναλύεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός που σύμφωνα με την καθηγήτρια Rita McGrath κρίνεται ζωτικός για την ευκινησία και την προσαρμοστικότητα του οργανισμού στο ταχύτατα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον. Από το θεωρητικό κομμάτι της εργασίας καταλήξαμε στο γεγονός ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις επιχειρήσεις που τον ενσωματώνουν σωστά, προσφέροντας βελτιωμένη εξυπηρέτηση πελατών και προσαρμοστικότητα του οργανισμού στο δυναμικό περιβάλλον της αγοράς. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε με τη χρήση της μεθόδου συνεντεύξεων σε τρεις εργαζομένους στην GEHC Ελλάδος, κατέληξε στη σπουδαιότητα χρήσης του ψηφιακού μετασχηματισμού ως ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για την GEHC στην Ελλάδα, εστιάζοντας στην αξιολόγηση των εσωτερικών διαδικασιών, της κουλτούρας και της στρατηγικής της εταιρείας, καθώς και στην ανάγκη προσαρμογής στις τοπικές ανάγκες και τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες για την επιτυχή ενσωμάτωσή του.
Τέλος, προτείνονται τρεις λύσεις που αφορούν την εκπαίδευση και υποστήριξη, την προσαρμογή στις τοπικές ανάγκες και την αναβάθμιση υποδομών, οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη του ψηφιακού μετασχηματισμού ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την GEHC Ελλάδος.