Σχεδίαση και ανάπτυξη διαδικτυακού μαθήματος για εκπαιδευτικούς : διδακτικές στρατηγικές και υποστήριξη μαθητών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος στη σχολική τάξη
Design and development of an online course for teachers : teaching strategies and support for students with autism spectrum disorder in the classroom
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (MOOC) ; Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) ; Διδακτικές στρατηγικές ; ΕκπαιδευτικοίΠερίληψη
Με την αύξηση του αριθμού των διαγνώσεων διαταραχών του φάσματος του αυτισμού (ΔΑΦ) και την ανάγκη για πιο αποτελεσματικές διδακτικές τακτικές στην τάξη, οι εκπαιδευτικοί είναι ζωτικής σημασίας να εκπαιδεύονται συνεχώς. Στόχος της παρούσας μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία ενός Μαζικού Ανοικτού Διαδικτυακού Μαθήματος (MOOC) που θα καλλιεργήσει την ικανότητα των εκπαιδευτικών να βοηθούν τους μαθητές με ΔΑΦ στην τάξη, αναπτύσσοντας εξειδικευμένες διδακτικές τακτικές που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες τους.
Τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος είναι να διδάξει στους μαθητές τα βασικά χαρακτηριστικά της ΔΑΦ, καθώς και μεθόδους διδασκαλίας που βελτιώνουν τις κοινωνικές, συμπεριφορικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες, καθώς και το αίσθημα αυτονομίας τους. Ένα παράδειγμα είναι η χρήση του Συστήματος Επικοινωνίας μέσω Ανταλλαγής Εικόνων (Picture Exchange Communication System - PECS) για την ενίσχυση της επικοινωνίας των μαθητών.
Αυτός ο σχεδιασμός μαθημάτων μικρο-μάθησης έχει ως στόχο να παρέχει στους εκπαιδευτικούς μια σύντομη, άμεσα εφαρμόσιμη εκπαίδευση, η οποία είναι ευέλικτη και λαμβάνει υπόψη τα βεβαρυμμένα καθημερινά προγράμματα των εκπαιδευτικών. Το μάθημα μέσω της μικρο-μάθησης, καθιστά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πιο στοχευμένη, εστιάζοντας στις πιο αναγκαίες διδακτικές στρατηγικές για την αποτελεσματικότερη διδασκαλία των παιδιών με ΔΑΦ.
Ως εκ τούτου, η παρούσα διπλωματική εργασία προσφέρει την δυνατότητα για δωρεάν εκπαίδευση στα ελληνικά, καλύπτοντας ένα σημαντικό κενό στην ελληνική εκπαιδευτική αγορά και ενισχύοντας περαιτέρω την ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα.