Σχεδίαση και ανάπτυξη διαδικτυακού μαθήματος (MOOC) για την εισαγωγή στη ζωγραφική : ιμπρεσιονισμός και Κλωντ Μονέ, τεχνικές και βασικές κατευθύνσεις στο σχέδιο. Για νέους καλλιτέχνες
Design and development of an introductory online course (MOOC) to painting : impressionism and Claude Monet, techniques and basic directions in drawing. For new artists
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Σχέδιο ; Ζωγραφική ; Ιμπρεσιονισμός ; Μικρο-μάθηση ; Κλωντ ΜονέΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο τη συγγραφή και δημιουργία ενός ολοκληρωμένου διαδικτυακού μαθήματος (MOOC) που εστιάζει στην εισαγωγή στη ζωγραφική, με έμφαση στον Ιμπρεσιονισμό, τεχνικές του Κλωντ Μονέ και την εισαγωγή στις βασικές θεωρίες σχεδίου , από τη φωτοσκίαση μέχρι τη θεωρία σχεδίασης ανθρώπινου σώματος με μετρήσεις και στοχεύει στην κάλυψη εκπαιδευτικών, καλλιτεχνικών και κοινωνικών αναγκών.
Το μάθημα απευθύνεται σε νέους καλλιτέχνες και προσφέρει ευκαιρίες για την ανάπτυξη τόσο προσωπικών όσο και επαγγελματικών δεξιοτήτων. Βασίζεται σε σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους, παρέχοντας προσβάσιμη και ευέλικτη μάθηση μέσω της πλατφόρμας Open edX. Στόχος του είναι να ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα, να ενισχύσει τις καλλιτεχνικές δεξιότητες των εκπαιδευομένων και να εξασφαλίσει την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη.
Η εργασία χωρίζεται σε κεφάλαια με τη θεωρία και την τεχνική δημιουργίας του MOOC . Το ίδιο το MOOC χωρίζεται σε "μικρομαθήματα" που καλύπτουν θέματα όπως η ιστορία της τέχνης (με έμφαση στον Ιμπρεσιονισμό), το σχέδιο και οι τεχνικές φωτοσκίασης, η προοπτική και η αποτύπωση του ανθρώπινου σώματος με μολύβι. Αυτά τα μικρομαθήματα συμβάλλουν στην ενίσχυση της αισθητικής αντίληψης και της καλλιτεχνικής ευαισθησίας των μαθητών.
Τα MOOC, γενικά, προσφέρουν πλεονεκτήματα, όπως η ευελιξία και η προσβασιμότητα, ενώ βοηθούν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω οπτικού υλικού και βίντεο.
Παρά τις προκλήσεις, όπως η ανάγκη για αυτοπειθαρχία, η μικρο-μάθηση προσαρμόζεται στις ανάγκες των μαθητών, ενισχύοντας τη συνεχή μάθηση και προσφέροντας ενημερωμένο περιεχόμενο.