Σχεδίαση και ανάπτυξη διαδικτυακού μαθήματος για εφήβους : ορισμός, αναγνώριση και έκφραση των συναισθημάτων του θυμού, του άγχους και της λύπης και εφαρμογή τρόπων διαχείρισης τους
Design and development of an e-course for adolescents : definition, recognition and expression of anger, anxiety and sadness and application of management ways of these emotions
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Συναισθήματα ; Micro-MOOC ; Μαθησιακά αποτελέσματαΠερίληψη
Τα συναισθήματα αποτελούν ένα κομβικό κομμάτι στην καθημερινότητα των εφήβων, καθώς αρκετά ερευνητικά ευρήματα έχουν επισημάνει ότι αυτά συνδέονται με σημαντικές επιπτώσεις στην σχολική και ακαδημαϊκή επίδοση, τις οικογενειακές και κοινωνικές σχέσεις και τη ψυχική και σωματική υγεία αυτών. Στόχος της παρούσας Μεταπτυχιακής Διπλωματικής εργασίας ήταν η σχεδίαση ενός διαδικτυακού μαθήματος που να επικεντρώνεται στον τομέα των συναισθημάτων και κυρίως στον Ορισμό, την Αναγνώριση, την Έκφραση των συναισθημάτων του θυμού, του άγχους και της λύπης, καθώς και την Εφαρμογή τρόπων διαχείρισης αυτών σε εφήβους (12-18 ετών). Η εστίαση σε αυτά τα τρία βασικά συναισθήματα κρίθηκε σημαντική, καθώς σε αυτή την ηλικιακή ομάδα, ο θυμός, το άγχος και η λύπη αποτελούν βασικά συναισθήματα, με τα οποία οι έφηβοι έρχονται συχνά αντιμέτωποι και καλούνται να διαχειριστούν τις συνέπειες αυτών στην προσωπική τους ζωή. Πιο συγκεκριμένα, στην παρούσα εργασία, αναλύθηκε ο σκοπός αυτής και η ανάγκη για την δημιουργία ενός τέτοιου μαθήματος στα ελληνικά σχολικά δεδομένα που να εστιάζει στην ενίσχυση συναισθηματικών δεξιοτήτων. Επιπλέον, αναλύθηκε η αξιοποίηση και η επιλογή ενός μαθήματος micro-MOOC για τους σκοπούς αυτούς και ο τρόπος σχεδίασης και υλοποίησης του μαθήματος, το οποίο πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας Edunext: Open edX. Επιπλέον, προέκυψαν συμπεράσματα και προτάσεις βελτίωσης για την παρούσα εργασία. Οι θεματικές που προέκυψαν μέσω της σχεδίασης του μαθήματος αυτού, επιδιώκουν την περαιτέρω εστίαση στην εκπαίδευση των εφήβων σχετικά με τις συναισθηματικές τους δεξιότητες, με σκοπό την καλύτερη εξοικείωση με τα συναισθήματά τους και την ετοιμότητα τους σε καταστάσεις που αφορούν στην διαχείριση συναισθημάτων.