Η θεωρία των τιτλοποιήσεων στον τραπεζικό κλάδο. Το δίλημμα του εκδότη
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τιτλοποίηση ; Δίλημμα εκδότη ; Χρηματοοικονομική κρίση ; Αγορά ; Πλήρη ομαδοποίηση ; Μεμονωμένη πώληση ; ΟμαδοποίησηΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η παρουσίαση ενός πολύ σημαντικού
εργαλείου του τραπεζικού κλάδου το οποίο ονομάζεται τιτλοποίηση.
Κύριο θέμα της εργασίας, αποτελεί η λειτουργία της τιτλοποίησης και πως αυτή μπορεί
να επηρεάσει τον εκδότη, δηλαδή την τράπεζα, στις αποφάσεις που καλείται να πάρει
όταν ομαδοποιεί τα περιουσιακά της στοιχεία. Βασιζόμενοι στο άρθρο των Milo Bianchi
και Philippe Jehiel 2020, αναλύουμε δύο από τις πιο βασικές περιπτώσεις της αγοράς
που είναι το μονοπώλιο και το ολιγοπώλιο και εξετάσαμε πότε συμφέρει η στρατηγική της
τιτλοποίησης σε κάθε μια περίπτωση. Έτσι, προκύπτει και το βασικό ερώτημα της
εργασίας που είναι το δίλημμα που αντιμετωπίζει ο εκδότης και πώς αυτό υφίσταται στις
παραπάνω αγορές. Το δίλημμα βασίζεται σε τρία ερωτήματα που αντιμετωπίζει ο εκδότης
ανάλογα την αγορά, τον αριθμό στοιχείων και ομάδων καθώς και το είδος των τίτλων που
χρησιμοποιεί. Η ανάλυση του βασικού μοντέλου μας οδήγησε στα συμπεράσματα που
αποτελούν το τελευταίο μέρος της παρούσας εργασίας.