Διοίκηση ολικής ποιότητας και διοίκηση έργου: μια προσέγγιση της σημασίας της ολικής ποιότητας στη διοίκηση έργων
Master Thesis
Author
Σούμπαση, Γεωργία Μ.
Date
2003-12-01View/ Open
Abstract
Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να επαληθεύσει και να εγκαθιδρύσει τη σημασία της ποιότητας και των διαδικασιών εκείνων που θα οδηγήσουν στη συνεχή βελτίωση, συνδυάζοντας εκτός των παραπάνω και στοιχεία που αφορούν στην ηγεσία, τη διοίκηση ανθρωπίνων πόρων κ.α., κατά τη διαδικασία προετοιμασίας, προγραμματισμού, εκτέλεσης και λειτουργίας ενός έργου (project). Στο 2ο Κεφάλαιο παρουσιάζεται μια ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, ενώ διατυπώνονται απόψεις σημαντικών ερευνητών-συγγραφέων σχετικά με το θέμα της εργασίας. Στο 3ο Κεφάλαιο, γίνεται μια συνοπτική παρουσίαση της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (Total Quality Management) και μια αναφορά των βασικών αρχών της, των εργαλείων, των διαδικασιών και των τεχνικών που χρησιμοποιεί. Στο 4ο Κεφάλαιο,γίνεται μια συνοπτική παρουσίαση της Διοίκησης Έργου (Project Management), και μια αναφορά στις βασικές αρχές της καθώς και στα εργαλεία που χρησιμοποιεί. Ακόμα γίνεται μια παρουσίαση στους παράγοντες που την επηρεάζουν και στα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια της Διοίκησης ενός Έργου ενώ προτείνονται λύσεις αντιμετώπισής τους. Στο 5ο Κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και στη Διοίκηση Έργου αλλά και στην εφαρμογή των αρχών – εργαλείων της ΔΟΠ, στη Διοίκηση ενός Έργου αλλά και της Διοίκησης Έργου στη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας. Στο 6ο Κεφάλαιο, γίνεται παρουσίαση του Ευρωπαϊκού Βραβείου Ποιότητας (EQA), το οποίο αναμένεται ότι εάν εφαρμοστεί κατάλληλα σε μια επιχείρηση θα ενισχύσει την αποδοτικότητά της, επιτρέποντας σε αυτήν να διαπιστώσει ορθολογικά τα δυνατά της σημεία αλλά και αυτά που χρειάζεται να βελτιωθούν. Στο 7ο Κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση σε μια νέα μορφή διοίκησης, την Ποιοτική Διοίκηση Έργου (Project Quality Management), καθώς και στα βασικά χαρακτηριστικά της. Στο 8ο Κεφάλαιο γίνεται μια παρουσίαση του σχεδιασμού του ερωτηματολογίου, της ανάπτυξης των ερωτήσεων, της σύνθεσης του ερωτηματολογίου και της επεξεργασίας των απαντήσεων. Στο 9ο Κεφάλαιο παρουσιάζονται τα κύρια συμπεράσματα της εργασίας, καθώς και περαιτέρω σημεία/περιοχές που θα μπορούσε η επέκτασή της να καλύψει. Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι ερωτήσεις που αναπτύχθηκαν για τη δημιουργία ενός ερωτηματολογίου, σχετικά με το θέμα της εργασίας και τα διαγράμματα που προέκυψαν από τη διαδικασία αυτή. Τέλος, παρουσιάζεται η βιβλιογραφία η οποία χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες παρουσίασης του θέματος αυτού.
Language
GreekCollections
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Οργάνωση και διοίκηση μιας νοσοκομειακής μονάδας: η συμβολή των ανθρωπίνων πόρων και των υποστηρικτικών μηχανισμών για την βελτίωση των υπηρεσιών υγείας
Κουτσιώρης, Αργύρης (Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2010)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται θέματα όπως οργάνωση, διοίκηση και διαχείριση των νοσοκομειακών υπηρεσιών. Θα αναλυθούν όλες εκείνες τις ενέργειες που γίνονται για την πλήρωση, επιλογή θέσεων προσωπικού,την αξιολόγηση ... -
Η αναγκαιότητα εισαγωγής και η διείσδυση των πληροφοριακών συστημάτων στους χώρους υγείας, απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση και προαγωγή της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας
Ρογκάκου, Αδαμαντία (Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2009-06)Είναι κοινή πεποίθηση ότι το επίπεδο ανάπτυξης των συστημάτων πληροφορικής που χρησιμοποιούνται σε ένα νοσοκομειακό ίδρυμα, δεν αποτελεί απλώς μία τεχνολογική πολυτέλεια ή μία απλή διευκόλυνση, αλλά συνδέεται άμεσα με το ... -
Διαχείριση αλλαγής σε οργανισμούς υγείας
Καστόρη, Ελένη (2014-06-12)Στην εν λόγω διπλωματική εργασία ασχολούμαστε με το πολύπλοκο ζήτημα της αλλαγής και της διαχείρισής της, προχωρώντας σε εκπόνηση μελετών σε δύο οργανισμούς υγείας στη χώρα μας. Στο πρώτο κεφάλαιο, το οποίο αποτελεί την ...