Η επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον ελληνικό τουρισμό την τελευταία δεκαετία
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπασπυρόπουλος, Γρηγόριος
Ημερομηνία
2023-10Επιβλέπων
Χυτήρη, Αλεξάνδρα - ΠαρασκευήΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τουρισμός ; Ελληνικός τουρισμός ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ; Τουριστική συμπεριφορά ; Τουριστική εμπειρία ; Τουριστικές υπηρεσίες ; Διαφήμιση ; Προώθηση ; Ψηφιακό μάρκετινγκΠερίληψη
Η παρακάτω διπλωματική εργασία με τίτλο << Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ>>, εκπονείται με σκοπό την ολοκλήρωση του μεταπτυχιακού προγράμματος MBA Tourism, του Πανεπιστημίου Πειραιώς, UNIPI. Η έρευνα επικεντρώθηκε τόσο στην επιρροή ΄των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, από την πλευρά των τουριστικών επιχειρήσεων, όσο και στην επιρροή που δέχονται οι ίδιοι οι τουρίστες. Το παρακάτω περιεχόμενο, περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές, οι οποίες επικεντρώνονται στην αποσαφήνιση πολλών υποθέσεων γύρω από το εξεταζόμενο θέμα, ενώ ταυτόχρονα η εκτέλεση των δύο ερωτηματολογίων που πραγματοποιηθήκαν κατά τη διάρκεια εκπόνησης, συμπληρώνουν τη θεωρία και διαμορφώνουν τα τελικά αποτελέσματα και συμπεράσματα. Είναι αναμφίβολο, ότι η βιομηχανία του τουρισμού, αποτελεί τη ναυαρχίδα της ελληνικής οικονομίας, ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επηρεάζουν τον κλάδο, τοποθετώντας το στο σύγχρονο περιβάλλον της ψηφιακής εποχής του 21ου αιώνα, αναγεννώντας όλα τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση αυτών, καθώς και τις δυνατότητες που παρέχονται και που προσφέρονται σε όποιον αποφασίσει να τα χρησιμοποιήσει σαν ένα ισχυρό εργαλείο, είτε από την πλευρά του καταναλωτή, είτε από την πλευρά των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με την παρακάτω έρευνα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν μία πληθώρα πλεονεκτημάτων στον κλάδο του τουρισμού, ενισχύοντας προορισμούς και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Επιπλέον, η συμβολή τους είναι μεγάλη και σημαντική και για τους ίδιους τους τουρίστες, οι οποίοι χρησιμοποιώντας τα social media σε όλα τα στάδια ενός ταξιδιού, έχουν επωφεληθεί με αποτέλεσμα τον καλύτερο προγραμματισμό και σχεδιασμό των ταξιδιών τους, την καλύτερη και πιο έγκυρη πληροφόρηση τους σχετικά με έναν προορισμό, καθώς επίσης και τη διευκόλυνση ανατροφοδότησης και διαμοιρασμού των εμπειριών και των συναισθημάτων που βίωσαν με οικεία ή μη διαδικτυακά πρόσωπα, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που έχουν λογαριασμό και τα χρησιμοποιούν ενεργά. Στο σύγχρονο κόσμο, με τον τουρισμό να εξελίσσεται ολοένα και περισσότερο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ασκούν μεγάλη επίδραση στον κλάδο αυτό, με την ελληνική τουριστική βιομηχανία να αναδιαμορφώνεται μέσα από τη χρήση των διαδικτυακών εργαλείων και τους τουρίστες να αναπτύσσουν μια διαφορετική τουριστική συμπεριφορά, συγκριτικά με παλαιότερα, εμφανώς αλλαγμένη, λόγω των social media.