Μελέτη σκοπιμότητας ίδρυσης μονάδας παραγωγής και εμπορίας ελαιόλαδων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Προϊόν ; Τιμή ; Τόπος διανομής ; Προώθηση ; Μίγμα μάρκετινγκ ; ΕλαιόλαδοΠερίληψη
Μέσα από την παρούσα εργασία αναπτύσσεται ένα επιχειρηματικό σχέδιο για μια νέα εταιρεία που θα ασχοληθεί με την τυποποίηση ελαιόλαδου. Η ανάλυση των δεδομένων και των προβλέψεων έχει αναδείξει ορισμένα συμπεράσματα σχετικά με τη βιωσιμότητα της επιχειρηματικής ιδέας. Σκοπός του τρέχοντος επιχειρηματικού σχεδίου είναι η περιγραφή της δομής και των λειτουργιών της επιχείρησης καθώς και ο εντοπισμός των απαιτούμενων πόρων για την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, εξετάστηκαν οι προοπτικές μιας νέας επιχειρηματικής προσπάθειας τυποποίησης ελαιόλαδου που θα εδρεύει στην πόλη της Καλαμάτας, μιας περιοχής πασίγνωστής για την ποιότητα της ελιάς και του ελαιόλαδου που παράγει. Ένα από τα βασικότερα σημεία του επιχειρηματικού σχεδίου που αναλύθηκε είναι το μίγμα μάρκετινγκ που αποτελείται από τις μεταβλητές του προϊόντος (Product), της τιμής (Price), του τόπου διανομής (Place) και της προώθησης (Promotion). Η εφαρμογή του μοντέλου αυτού στην περίπτωσή μας, απέδωσε στοιχεία που σχετίζονται με τη συσκευασία που θα κυκλοφορεί και θα παραπέμπει αυτομάτως σε ένα premium προϊόν, ενώ παράλληλα είναι πρακτική και εύχρηστη για τον καταναλωτή. Η πώληση του προϊόντος θα γίνεται μέσω όλων των καναλιών διανομής που είναι διαθέσιμα στην Ελληνική αγορά σε καταστήματα σούπερ μάρκετς, ντελικατέσεν, κουζίνες ξενοδοχείων και εστιατορίων υψηλών προδιαγραφών. Η τιμή λιανικής πώλησης θα τεθεί περίπου στα 10-11 ευρώ το λίτρο, περίπου στο μέσο του εύρους των λιανικών τιμών των εξαιρετικά παρθένων ελαιόλαδων της Ελληνικής αγοράς ενώ για την προώθηση του προϊόντος, η επιχείρηση θα χρησιμοποιήσει σύγχρονες μεθόδους τυποποίησης και μάρκετινγκ, στηριζόμενη στο συγκριτικό πλεονέκτημα της υψηλής ποιότητας του προϊόντος. Επιπλέον, θα υπάρχει υποστήριξη στο διαδίκτυο με ιστοσελίδα και χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.