Στρατηγικό μάνατζμεντ για μικρές επιχειρήσεις Η περίπτωση της εταιρείας ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΑΕΒΕ
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; ΜΜΕ ; Μικρές επιχειρήσειςΠερίληψη
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις/οργανισμοί (ΜΜΕ) διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο σε κάθε οικονομία, ενώ θεωρούνται κινητήριες δυνάμεις επιχειρηματικότητας, ανάπτυξης, καινοτομίας, ανταγωνιστικότητας και είναι πολύ σημαντικοί εργοδότες. Ορισμένοι από αυτούς τους οργανισμούς έχουν εξελιχθεί ακόμα και σε ηγέτες της αγοράς, αποκτώντας μια παγκόσμια προοπτική. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στη δημιουργία και προσφορά νέων και ποιοτικών θέσεων εργασίας. Το γεγονός αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το ότι η επιστημονική έρευνα και βιβλιογραφία μέχρι σήμερα έχει καλύψει στοιχειωδώς/μερικώς το πεδίο του στρατηγικού μάνατζμεντ των ΜΜΕ.
Το εννοιολογικό πλαίσιο του στρατηγικού μάνατζμεντ έχει οριστεί ως οι διεργασίες ανίχνευσης, διαμόρφωσης υλοποίησης και αξιολόγησης, που έχουν σχεδιαστεί για τη διατήρηση ή την αναβάθμιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Η διαδικασία της ανίχνευσης αφορά το εξωτερικό και το εσωτερικό περιβάλλον, η διαμόρφωση περιλαμβάνει την ανάπτυξη των επιχειρησιακών μοντέλων, τον καθορισμό της οργανωσιακής κατεύθυνσης, των τακτικών αντιμετώπισης του ανταγωνισμού, τη χάραξη διεθνούς στρατηγικής, τις εξαγορές και τις συνεργατικές ενέργειες. Οι managers των ΜΜΕ βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι με πραγματικές απειλές και αρνητικά ενδεχόμενα, από διάφορες περιβαλλοντικές ασυνέχειες. Ως εκ τούτου, οφείλουν να είναι φορείς αλλαγής σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους διαμόρφωσης στρατηγικών σχεδίων, ώστε να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που απορρέουν από το γρήγορα μεταβαλλόμενο.
Καθώς η ανησυχία για την επίδραση της παγκοσμιοποίησης στις ΜΜΕ έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, το στρατηγικό μάνατζμεντ έχει καταστεί κρίσιμο: από εκεί απορρέει και η ανάγκη για αύξηση της σχετικής επιστημονικής έρευνας, στο σημερινό και παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Το ζήτημα του στρατηγικού μάνατζμεντ των ΜΜΕ αξίζει περισσότερη προσοχή λόγω των νέων απειλών και ευκαιριών που έχουν δημιουργηθεί από τις δυνάμεις της παγκοσμιοποίησης, κάτι στο οποίο αφιερώθηκε η παρούσα εργασία, με την υιοθέτηση της ποιοτικής έρευνας.