Εξαγορές και συγχωνεύσεις ως μέρος του στρατηγικού μάνατζμεντ : μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Συγχωνεύσεις ; Εξαγορές ; Συγχώνευση Kraft - HeinzΠερίληψη
Το σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον χαρακτηρίζεται από σημαντικές και ραγδαίες αλλαγές, οι οποίες υπαγορεύουν τη συνεχή και αδιάκοπη προσπάθεια των επιχειρήσεων για προσαρμογή και επικράτηση, για επιβίωση και αύξηση της κερδοφορίας. Το ποιος θα συνεχίσει και θα αναδειχθεί, το ποιος θα μείνει στάσιμος και θα καταστεί εν τέλει ουραγός δεν επαφίεται σε γεγονότα τυχηρά. Η ουσία βρίσκεται ακριβώς στην ύπαρξη ενός καλομελετημένου με λεπτομέρεια αποδιδόμενου σχεδίου, το οποίο έρχεται να υποδείξει το τρόπο για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος.
Η παρούσα εργασία αποτελεί μια προσπάθεια ανάλυσης και εξέτασης στρατηγικών ανάπτυξης μέσω Συγχωνεύσεων και Εξαγορών ως μέρος του στρατηγικού μάνατζμεντ και δομείται σε τρία κεφάλαια.
Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύονται οι βασικές έννοιες του στρατηγικού μάνατζμεντ, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών ορισμών και της διαδικασίας του στρατηγικού μάνατζμεντ από την ανάλυση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος, τη διαμόρφωση και υλοποίηση της στρατηγικής μέχρι την αξιολόγηση και τον έλεγχο των αποτελεσμάτων.
Στο δεύτερο κεφάλαιο η ανάλυση περιορίζεται στις στρατηγικές ανάπτυξης και συγκεκριμένα στην εξωτερική ανάπτυξη μιας επιχείρησης μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών. Συγκεκριμένα, έχοντας καθορίσει τις δυο έννοιες και παραθέσει τη μορφή που αυτές μπορούν να λάβουν, παρατίθενται οι λόγοι που οδηγούν στην εξωτερική ανάπτυξη μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα αυτών.
Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο της παρούσης διπλωματικής περιλαμβάνεται ως μελέτη περίπτωσης, η συγχώνευση της Heinz με την Kraft, μια συναλλαγή σταθμός στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, αφού, μεταξύ άλλων, είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας εκ των μεγαλύτερων στο σχετικό κλάδο εταιρειών στον κόσμο.