Νέες τάσεις στον τουρισμό
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τουρισμός ; Τάσεις ; COVID-19 ; Τουριστική συμπεριφορά ; Κλάδος φιλοξενίας ; Προσφορά και ζήτησηΠερίληψη
Η παρούσα εργασία προσεγγίζει τις νέες τάσεις στο τουρισμό και ιδιαίτερα στο κλάδο της φιλοξενίας μέσα από τη σκοπιά της ζήτησης και της προσφοράς με σκοπό την καθοδήγηση των επιχειρηματιών του κλάδου της φιλοξενίας για την αποτελεσματική ανταπόκριση τους στη ζήτηση. Πιο αναλυτικά, αξιοποιώντας το γεωγραφικό σύστημα τουρισμού γίνεται κατανοητή η φύση του τουρισμού, η επίδραση του στην οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον ενώ παράλληλα αναλύονται τα στάδια που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της τουριστικής συμπεριφοράς και εμπειρίας πριν και μετά την πανδημία COVID-19. Εν συνεχεία, παρατίθενται ορισμένες τεχνολογικές, ψηφιακές, περιβαλλοντικές, κοινωνικές και εργασιακές τάσεις, οι οποίες εξειδικεύονται στο κλάδο της φιλοξενίας. Ακόμα, διεξάγεται έρευνα 244 συμμετεχόντων, μέσω της οποίας διερευνώνται αφενός οι στάσεις, οι απαιτήσεις και η συμπεριφορά των καταναλωτών του τουρισμού τόσο σε σχέση με τη διεξαγωγή ταξιδιού όσο και με τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι πάροχοι φιλοξενίας και αφετέρου η στάση των Ελλήνων επιχειρηματιών του κλάδου της φιλοξενίας σε σχέση με τις ανερχόμενες τάσεις. Μέσω της έρευνας αποκαλύπτεται πως παρότι η ανησυχία μόλυνσης από την πανδημία φαίνεται να ανήκει στο παρελθόν οι επιδράσεις της στη συμπεριφορά των καταναλωτών του τουρισμού παρατηρούνται τόσο στην ανάγκη τους για περισσότερες αριθμητικά και μικρότερης διάρκειας εξορμήσεις όσο και στην ανάγκη για αναψυχή, υγεία κι ευεξία και στην απαίτηση τους για υψηλές προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας από τα καταλύματα. Επιπλέον, αναδεικνύεται μερική ασυμφωνία ανάμεσα στην ελληνική προσφορά και ζήτηση στο κλάδο της φιλοξενίας με την προσφορά να θεωρεί πιο σημαντικές τις τεχνολογικές καινοτομίες και την ζήτηση να δίνει αξία στη βιωσιμότητα. Έτσι, προκύπτει η ανάγκη εστίασης των παρόχων φιλοξενίας σε βιώσιμές πρακτικές καθώς και η αξιοποίηση ορισμένων μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram για την ενδυνάμωση του επιπέδου εμπιστοσύνης της επιχείρησης με όλους τους ενδιαφερόμενους και την αποτελεσματική επικοινωνία μαζί τους.