O ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων ως εργαλείο ανάπτυξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Κοινωνικά δίκτυα ; Νέες τεχνολογίες ; Ψηφιακό μάρκετινγκ ; Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Ψηφιοποίηση ; 4η Βιομηχανική Επανάσταση ; Industry 4.0Περίληψη
Ο εικοστός πρώτος αιώνας θα μπορούσε με ιδιαίτερη άνεση να χαρακτηριστεί ως
τεχνολογικός αιώνας, καθώς τα νέα δεδομένα της εποχής αυτής αποδεικνύουν αύξηση
της χρήσης του ηλεκτρονικού υπολογιστή, του διαδικτύου και κατ’ επέκταση των
κοινωνικών δικτύων, των νέων τεχνολογιών και των ψηφιακών εργαλείων και
δυνατοτήτων και μια τάση προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, την
ψηφιοποίησή τους και την αξιοποίηση του διαδικτυακού μάρκετινγκ.
Ο σύγχρονος τρόπος λειτουργίας των επιχειρήσεων και η εξέλιξη της τεχνολογίας και
των ψηφιακών επιτευγμάτων έχουν επιφέρει ποικίλες αλλαγές στον επιχειρησιακό
κόσμο, προκειμένου να προσαρμοστεί στις σημερινές απαιτήσεις και συνθήκες.
Η σημερινή ψηφιακή εποχή αποκαλείται ως εποχή της 4
ης βιομηχανικής επανάστασης.
Είναι φανερό πως στην εποχή αυτή κυριαρχεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός σχεδόν
όλων των κλάδων, τόσο του δημόσιου τομέα, όσο και του ιδιωτικού. Η αξιοποίηση των
τεχνολογιών και των προηγμένων τεχνικών παραγωγής από τις επιχειρήσεις επιφέρει
ποικίλα πλεονεκτήματα και με τον τρόπο αυτό εκείνες είναι σε θέση να διαμορφώσουν
μια ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική, να διασυνδεθούν και να επικοινωνήσουν,
προσθέτοντας αξία στις ίδιες και στους πελάτες τους. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των
επιχειρήσεων καθίσταται εφικτός μέσω διαφόρων τεχνολογιών, όπως είναι το Internet of
Things, η Τεχνητή Νοημοσύνη, η Εικονική Πραγματικότητα, η Μηχανική Μάθηση, τα Big
Data κτλ. Θα πρέπει να τονιστεί ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων είναι
ένα αρκετά περίπλοκο και απαιτητικό έργο, αφού προϋποθέτει την ταυτόχρονη σωστή
αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και των τεχνολογικών καινοτομιών και
διαδικασιών. Λόγω των εξαιρετικά δύσκολων συνθηκών που έχει διαμορφώσει η πανδημία του Covid19, η ανάγκη χρήσης και αξιοποίησης του ψηφιακού μάρκετινγκ στη σημερινή εποχή
καθίσταται πιο επιτακτική από ποτέ. Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που προσδίδει το
συγκεκριμένο είδος μάρκετινγκ έχουν οδηγήσει τις επιχειρήσεις παγκοσμίως στην
αναδιαμόρφωση των λειτουργιών και των διαδικασιών που ακολουθούν και στην
εισαγωγή των ψηφιακών μέσων και των κοινωνικών δικτύων, προκειμένου να
παραμείνουν ανταγωνιστικές και να επιβιώσουν.