Ανάπτυξη ειδικών τουριστικών προορισμών: η περίπτωση των Λιχάδων - Λιχαδονήσια
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Λιχαδονήσια ; Lichadonisia ; Λιχάδες ; Lichades ; Μονολιά ; Monolia ; Στρογγυλή ; Φώκιες ; Fokies ; Εύβοια ; Evia ; Άγιος Γεώργιος ; Agios Georgios ; Καμένα Βούρλα ; Kamena Vourla ; Natura ; Συστάδα ; Strongili ; Ειδικοί τουριστικοί προορισμοί ; Τουριστικό μάρκετινγκ ; Έρευνα μάρκετινγκ ; Εξωτικά νησιά ; Μονοήμερες εκδρομές ; Σύπλεγμα νησιώνΠερίληψη
Η εργασία αυτή, η οποία φέρει τον τίτλο «Ανάπτυξη ειδικών τουριστικών προορισμών: η περίπτωση των Λιχάδων - Λιχαδονήσια», διεκπεραιώθηκε στο πλαίσιο του Γ' εξαμήνου της φοίτησης στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του τμήματος «Οργάνωσης και Διοίκησης επιχειρήσεων» με τίτλο «Διοίκηση Επιχειρήσεων - Μάνατζμεντ Τουρισμού (MBA Tourism Management)». Το μάρκετινγκ τουριστικού προορισμού αποτελεί ένα κλάδο με πολλές διαστάσεις που οφείλει η πατρίδα μας να εστιάσει αφενός για να ανταπεξέλθει στον εντεινόμενο ανταγωνισμό και αφετέρου για να καλυτερεύσει την εικόνα της προς τα έξω.
Η έρευνα αυτή εξετάζει τις τουριστικές δυνατότητες της ιδιαίτερης περιοχής των Λιχάδων. Διαδραματίστηκε στην παραλία της νήσου Μονολιάς (παλιά παραλία) και στην παραλία του νησιού που φιλοξενεί τη νέα παραλία. Εκπονήθηκε για να διερευνηθεί το προφίλ των τουριστών που επισκέφτηκαν το μέρος, ο βαθμός ικανοποίησης τους από τα χαρακτηριστικά του μέρους, καθώς και οι παράγοντες που επηρέασαν την επιλογή του προορισμού.
Σκοπός της ήταν να διαπιστωθεί ο λόγος για τον οποίο τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία ανοδική πορεία ως προς την επισκεψιμότητα του μέρους και να διερευνηθεί αν υπάρχει δυνατότητα μεγαλύτερης ανάπτυξης του μέρους ως ένας ειδικός τουριστικός προορισμός. Η εργασία αποτελείται από τα εξής τέσσερα μέρη:
Στο πρώτο μέρος, «Παρουσίαση του τουριστικού προορισμού», γίνεται μία προσπάθεια να παρουσιαστούν πληροφορίες για το μέρος που είναι άγνωστο στη μεγαλύτερη μερίδα του πληθυσμού. Η πληροφόρηση αυτή προκύπτει κυρίως από προφορικές πηγές και από πηγές που εμπεριέχονται στο διαδίκτυο, καθώς τα εγχειρίδια που αναφέρονται στο μέρος είναι ελάχιστα. Το μέρος αυτό συνεχίζει μελετώντας το τουριστικό προϊόν «Λιχαδονήσια» μέσα από αναλύσεις Swot και Pest και κλείνει με μία γενική αναφορά στην ευρύτερη περιοχή των Λιχαδονησιών και ειδικότερα στον νομό Ευβοίας, νομό στον οποίο ανήκει το σύμπλεγμα.
Στο δεύτερο μέρος, με τίτλο «Θεωρητική προσέγγιση», επιχειρείται να γίνει η ανάλυση κάποιων βασικών όρων του μάρκετινγκ του προορισμού της έρευνας και κάποιων άλλων σημαντικών εννοιών για την απαραίτητη σύνδεση της θεωρίας του μάρκετινγκ με τα ευρήματα της έρευνας.
Στο τρίτο μέρος, «Παρουσίαση της έρευνας», παρατίθενται τα αποτελέσματα αυτής για κάθε ερώτηση του ερωτηματολογίου. Η περιγραφική αυτή ανάλυση εμπλουτίζεται με την ανάλυση της συσχέτισης κάποιων ερωτημάτων με κάποια άλλα ερωτήματα, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε χρήσιμα συμπεράσματα για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μέρους.
Κλείνοντας, στο τελευταίο μέρος παρουσιάζονται ορισμένες προτάσεις και προϋποθέσεις για την τουριστική ανάπτυξη του μέρους.