dc.contributor.advisor | Κουρεμένος, Αθανάσιος | |
dc.contributor.author | Μίχου, Ζαφείρα | |
dc.date.accessioned | 2020-10-08T08:26:09Z | |
dc.date.available | 2020-10-08T08:26:09Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12949 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/372 | |
dc.description.abstract | Η εργασία αυτή, η οποία φέρει τον τίτλο «Ανάπτυξη ειδικών τουριστικών προορισμών: η περίπτωση των Λιχάδων - Λιχαδονήσια», διεκπεραιώθηκε στο πλαίσιο του Γ' εξαμήνου της φοίτησης στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του τμήματος «Οργάνωσης και Διοίκησης επιχειρήσεων» με τίτλο «Διοίκηση Επιχειρήσεων - Μάνατζμεντ Τουρισμού (MBA Tourism Management)». Το μάρκετινγκ τουριστικού προορισμού αποτελεί ένα κλάδο με πολλές διαστάσεις που οφείλει η πατρίδα μας να εστιάσει αφενός για να ανταπεξέλθει στον εντεινόμενο ανταγωνισμό και αφετέρου για να καλυτερεύσει την εικόνα της προς τα έξω.
Η έρευνα αυτή εξετάζει τις τουριστικές δυνατότητες της ιδιαίτερης περιοχής των Λιχάδων. Διαδραματίστηκε στην παραλία της νήσου Μονολιάς (παλιά παραλία) και στην παραλία του νησιού που φιλοξενεί τη νέα παραλία. Εκπονήθηκε για να διερευνηθεί το προφίλ των τουριστών που επισκέφτηκαν το μέρος, ο βαθμός ικανοποίησης τους από τα χαρακτηριστικά του μέρους, καθώς και οι παράγοντες που επηρέασαν την επιλογή του προορισμού.
Σκοπός της ήταν να διαπιστωθεί ο λόγος για τον οποίο τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία ανοδική πορεία ως προς την επισκεψιμότητα του μέρους και να διερευνηθεί αν υπάρχει δυνατότητα μεγαλύτερης ανάπτυξης του μέρους ως ένας ειδικός τουριστικός προορισμός. Η εργασία αποτελείται από τα εξής τέσσερα μέρη:
Στο πρώτο μέρος, «Παρουσίαση του τουριστικού προορισμού», γίνεται μία προσπάθεια να παρουσιαστούν πληροφορίες για το μέρος που είναι άγνωστο στη μεγαλύτερη μερίδα του πληθυσμού. Η πληροφόρηση αυτή προκύπτει κυρίως από προφορικές πηγές και από πηγές που εμπεριέχονται στο διαδίκτυο, καθώς τα εγχειρίδια που αναφέρονται στο μέρος είναι ελάχιστα. Το μέρος αυτό συνεχίζει μελετώντας το τουριστικό προϊόν «Λιχαδονήσια» μέσα από αναλύσεις Swot και Pest και κλείνει με μία γενική αναφορά στην ευρύτερη περιοχή των Λιχαδονησιών και ειδικότερα στον νομό Ευβοίας, νομό στον οποίο ανήκει το σύμπλεγμα.
Στο δεύτερο μέρος, με τίτλο «Θεωρητική προσέγγιση», επιχειρείται να γίνει η ανάλυση κάποιων βασικών όρων του μάρκετινγκ του προορισμού της έρευνας και κάποιων άλλων σημαντικών εννοιών για την απαραίτητη σύνδεση της θεωρίας του μάρκετινγκ με τα ευρήματα της έρευνας.
Στο τρίτο μέρος, «Παρουσίαση της έρευνας», παρατίθενται τα αποτελέσματα αυτής για κάθε ερώτηση του ερωτηματολογίου. Η περιγραφική αυτή ανάλυση εμπλουτίζεται με την ανάλυση της συσχέτισης κάποιων ερωτημάτων με κάποια άλλα ερωτήματα, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε χρήσιμα συμπεράσματα για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μέρους.
Κλείνοντας, στο τελευταίο μέρος παρουσιάζονται ορισμένες προτάσεις και προϋποθέσεις για την τουριστική ανάπτυξη του μέρους. | el |
dc.format.extent | 196 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ανάπτυξη ειδικών τουριστικών προορισμών: η περίπτωση των Λιχάδων - Λιχαδονήσια | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.description.abstractEN | This thesis, called “Development of special touristic destinations – a study case for Lichades - Lichadonisia”, was completed during the 3rd semester of my master's degree of the department “Business Management & Administration” called “Business Administration-Tourism Management (MBA Tourism Management)”.
Touristic destination marketing is a multidimensional field on which our country must focus in order to cope with the mounting competition and improve its international image.
The present research examines the touristic potentials of the special area of Lichades. It took place in the beach of the island “Monolia” (old beach) and the beach of the island “Small Lichadonisi” (new beach), as it is called by the locals. It was conducted to study the profile of the tourists who visited the island, how satisfied they were with the characteristics of the island and the factors that influenced the choice of the destination.
The aim of the study was to explore the reason why there is an increase in the number of people who visit the place and whether there is a chance of greater development of the place as a special touristic destination. The thesis consists of the following four parts:
The first part, “Presentation of the touristic destination” attempts to present information of the place, which remains unknown to the majority of the population. The information is mainly derived from oral and internet sources, as there are only few books referring to the island. The first part continues with the study of the touristic product “Lichadonisia” through the analyses of Swot and Pest and ends with a general report on the wider area of Lichadonisia and especially on the prefecture of Evia where Lichadonisia belong to.
The second part, titled “Theoretical Approach”, refers to the analysis of some basic definitions of destination marketing and some other important notions for the essential connection of marketing theory with the findings of the study.
In the third part called “Presentation of the research”, are mentioned the results of every question of the questionnaire. The descriptive analysis is enriched with the analysis of the correlation and the cross tabulation of some questions with some others, which can lead to useful conclusions about the special characteristics of the place.
In conclusion, the last part presents some suggestions and requirements for the touristic development of the place. | el |
dc.contributor.master | MBA Tourism Management - Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων - Μάνατζμεντ Τουρισμού | el |
dc.subject.keyword | Λιχαδονήσια | el |
dc.subject.keyword | Lichadonisia | el |
dc.subject.keyword | Λιχάδες | el |
dc.subject.keyword | Lichades | el |
dc.subject.keyword | Μονολιά | el |
dc.subject.keyword | Monolia | el |
dc.subject.keyword | Στρογγυλή | el |
dc.subject.keyword | Φώκιες | el |
dc.subject.keyword | Fokies | el |
dc.subject.keyword | Εύβοια | el |
dc.subject.keyword | Evia | el |
dc.subject.keyword | Άγιος Γεώργιος | el |
dc.subject.keyword | Agios Georgios | el |
dc.subject.keyword | Καμένα Βούρλα | el |
dc.subject.keyword | Kamena Vourla | el |
dc.subject.keyword | Natura | el |
dc.subject.keyword | Συστάδα | el |
dc.subject.keyword | Strongili | el |
dc.subject.keyword | Ειδικοί τουριστικοί προορισμοί | el |
dc.subject.keyword | Τουριστικό μάρκετινγκ | el |
dc.subject.keyword | Έρευνα μάρκετινγκ | el |
dc.subject.keyword | Εξωτικά νησιά | el |
dc.subject.keyword | Μονοήμερες εκδρομές | el |
dc.subject.keyword | Σύπλεγμα νησιών | el |
dc.date.defense | 2020-07-31 | |