Στρατηγικό μάνατζμεντ και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Ανθρώπινο δυναμικό ; Ξενοδοχειακές επιχειρήσειςΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διευρυνθεί η σχέση της ικανοποίησης των εργαζομένων με τη δημιουργία ευχαριστημένων και αφοσιωμένων πελατών με σκοπό την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για μια επιχείρηση. Για την ολοκλήρωση της εργασίας κρίθηκε απαραίτητη η διαίρεσή της σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια. Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο αναλύθηκε πλήρως η έννοια του στρατηγικού μάνατζμεντ και η σπουδαιότητα της στρατηγικής σε μια επιχείρηση. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναπτύχθηκε τόσο η σημασία της διοίκησης ανθρωπίνων πόρων, όσο και γιατί το στρατηγικό μάνατζμεντ ανθρωπίνων πόρων είναι απαραίτητο για μια επιχειρησιακή μονάδα. Στο τρίτο κεφάλαιο διερευνήθηκε η σχέση των ανθρωπίνων πόρων με την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Συγκεκριμένα, αναπτύχθηκε η σημασία του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, ο ρόλος της διοίκησης ανθρωπίνων πόρων στη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και το πώς το ανθρώπινο δυναμικό μπορεί να αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για μια επιχείρηση. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναπτύχθηκε η διοίκηση ανθρωπίνων πόρων στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Ειδικότερα, παρουσιάστηκαν οι αρμοδιότητες του τμήματος διοίκησης ανθρωπίνου δυναμικού των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, η στρατηγική διαχείρισης ανθρωπίνου δυναμικού στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και η στρατηγική βελτίωση της ποιότητας των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας το οποίο αποτελείται από ένα κεφάλαιο, παρουσιάστηκε η μελέτη περίπτωσης της ξενοδοχειακής επιχείρησης Ιrini Spa, όπου πραγματοποιείται μια γενική παρουσίαση της κωμόπολης Λουτρών Αιδηψού και της ιστορίας της στην οποία τοποθετείται και δραστηριοποιείται η ξενοδοχειακή μονάδα που μελετήθηκε. Στη συνέχεια αναλύθηκε η οργάνωση των ανθρωπίνων πόρων της ξενοδοχειακής επιχείρησης Irini Spa, η υποκίνηση τους, οι παράγοντες οι οποίοι παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ψυχολογία των εργαζομένων, οι τρόποι που ακολουθεί το ξενοδοχείο Irini Spa για να αυξήσει την παραγωγικότητα των εργαζομένων και η επίδραση του παραγωγικού προσωπικού στην ικανοποίηση των πελατών της ξενοδοχειακής επιχείρησης. Η εργασία κλείνει παρουσιάζοντας ποια επιχειρηματική στρατηγική ακολουθεί το ξενοδοχείο Irini Spa και κάνοντας κάποιες προτάσεις έτσι ώστε να μπορέσει η επιχείρηση να βελτιωθεί μελλοντικά.