Καινοτόμες πρακτικές για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στις μικρομεσαίες (οικογενειακές) επιχειρήσεις
Innovative practices to achieve competitive advantage in small and medium (family) enterprises
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Οικογενειακές επιχειρήσεις ; Στρατηγική ; Καινοτομία ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημαΠερίληψη
Η παρούσα εργασία, πραγματεύεται το πώς θα μπορούσαν οι οικογενειακές επιχειρήσεις (μικρομεσαίες) να αποκτήσουν ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να καταφέρουν να υπερέχουν έναντι των λοιπών οικογενειακών επιχειρήσεων, τις οποίες και κατά βάση ανταγωνίζονται. Σκοπός λοιπόν, είναι να εντοπιστούν καινοτόμες πρακτικές, για αυτές τις επιχειρήσεις, ώστε να αποκτήσουν αυτό το πλεονέκτημα. Πρέπει λοιπόν, να μελετηθούν και να βρεθούν αποτελεσματικοί τρόποι για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ώστε αυτές να μπορούν να επιβιώνουν και να υπερέχουν έναντι των υπολοίπων.
Ως αρχικό κομμάτι της εργασίας, θα ήταν σκόπιμο να διευκρινιστούν κάποιες έννοιες, όπως τι είναι μάνατζμεντ, τι είναι η στρατηγική και από τι απαρτίζεται. Αργότερα, πριν αποτυπωθούν οι έννοιες της οικογένειας, της οικογενειακής επιχείρησης, από τι αυτές αποτελούνται, αλλά και η συμβολή της καινοτομίας στην απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, θα πραγματωθεί πρώτα ανάλυση του περιβάλλοντος της επιχείρησης (εσωτερικού και εξωτερικού). Θα αναφερθεί, επίσης, η υφιστάμενη οικονομική κατάσταση και το κατά πόσο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν, ακόμη και σήμερα, αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής οικονομίας.
Κλείνοντας την εργασία, θα σημειωθεί ο λόγος που είναι αναγκαίο οι επιχειρήσεις, ειδικά σήμερα, να δημιουργούν συνεχώς αξία στον καταναλωτή, ώστε να αποκτάται και να διατηρείται ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αλλά και το πώς αυτό πρέπει να εφαρμόζεται, προκειμένου να καταφέρουν να κρατούν τους πελάτες τους, αλλά και να αποκτούν ολοένα και περισσότερους για να μπορούν να επιβιώνουν στο χώρο.
Αντικείμενο μελέτης, θα αποτελέσει μια οικογενειακή επιχείρηση, ένα εργαστήριο ζαχαροπλαστικής, που λειτουργεί στον κλάδο αυτόν, των γλυκών, για παραπάνω από 20 χρόνια και εδρεύει στην Αττική. Σκοπός, είναι να αναλυθεί αρχικά η υφιστάμενη κατάσταση της επιχείρησης, ώστε μετά να εντοπιστούν εκείνες οι πρακτικές, που θα την κάνουν να αποκτήσει ένα διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να υπερέχει έναντι των ανταγωνιστών της.