Εθνική ταυτότητα και καταναλωτική συμπεριφορά: μια εμπειρική διερεύνηση στην Ελλάδα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ελλάδα ; Smartphones ; Έξυπνα κινητά τηλέφωνα ; Εθνική ταυτότητα ; Καταναλωτική συμπεριφορά ; Εμπειρική διερεύνησηΠερίληψη
Η παρούσα εργασία αποτελεί προϊόν μεταπτυχιακής διατριβής που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στη «Διοίκηση Επιχειρήσεων» του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Κεντρικό θέμα της διπλωματικής αυτής εργασίας αποτελεί η καταναλωτική συμπεριφορά υπό το πρίσμα της εθνικής ταυτότητας του ατόμου ως βασικός παράγοντας διαμόρφωσής της. Η εργασία επιδιώκει να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο η εθνική ταυτότητα του καταναλωτή σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά του προϊόντος και άλλους κοινωνικούς και ψυχολογικούς παράγοντες επηρεάζουν την αγοραστική απόφαση του καταναλωτή στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών και πιο συγκεκριμένα την αγορά των έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphones).
Στα πλαίσια αυτά, στόχοι στην παρούσα διπλωματική εργασία αποτελούν: η πλήρης κατανόηση βασικών εννοιών που αφορούν στην καταναλωτική συμπεριφορά και τα στάδια που εμπεριέχει, η μελέτη και η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την συμπεριφορά του καταναλωτή βάσει της διεθνούς και εγχώριας βιβλιογραφίας και αρθρογραφίας, η κατανόηση της έννοιας της εθνικής ταυτότητας και του εθνοκεντρικού καταναλωτισμού αλλά και των βασικών χαρακτηριστικών τους και τέλος, η μελέτη του προφίλ του Έλληνα καταναλωτή και η καταναλωτική του συμπεριφορά υπό το πρίσμα της εθνικής του ταυτότητας και των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης σε αυτή.