Ηλεκτρονικό επιχειρείν και στρατηγικό μάνατζμεντ: ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος και εξωτερικού περιβάλλοντος, Μελέτη περίπτωσης
Master Thesis
Συγγραφέας
Ψάλτη, Ελένη - Φωτεινή
Ημερομηνία
2019-05-26Επιβλέπων
Γεωργόπουλος, ΝικόλαοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαδίκτυο ; Ηλεκτρονικό επιχειρείν ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Ηλεκτρονικό εμπόριο ; e-Business ; e-Commerce ; e-Mobile ; ΣτρατηγικήΠερίληψη
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την έννοια του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στον χώρο του ηλεκτρονικού επιχειρείν. Στο πρώτο κεφάλαιο, αναλύεται το στρατηγικό μάνατζμεντ και η συμβολή του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος όπως αυτό έχει οριστεί κατά τον Porter, εξετάζονται η θεωρία αλυσίδας – αξίας και η θεωρία πόρων και ικανοτήτων. Στο δεύτερο κεφάλαιο, προχωράμε στην ανάλυση της έννοιας του ηλεκτρονικού επιχειρείν, με έμφαση να δίνεται στο e-business, το e-commerce, το e-mobile. Αναλύονται οι τύποι και οι κατηγορίες του ηλεκτρονικού επιχειρείν, η συμβολή του Διαδικτύου στη δραστηριοποίηση και την εξέλιξη των εταιρειών με τα θετικά και αρνητικά χαρακτηριστικά που αυτή διαθέτει. Ακόμα, στο ίδιο κεφάλαιο εξετάζεται το ζήτημα της ασφάλειας στο Διαδίκτυο και αναλύονται οι κατηγορίες του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στο τρίτο κεφάλαιο του παρόντος πονήματος, εξετάζονται σε θεωρητικό πλαίσιο τα συστατικά τα οποία καθιστούν την παρουσία μιας επιχείρησης ισχυρή στο Διαδίκτυο σε συνάρτηση πάντα με την αξία που προσδίδει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αναλύονται τα βασικά μοντέλα του ηλεκτρονικού επιχειρείν και τα αποτελέσματα του στη στρατηγική των επιχειρήσεων και φυσικά, ο ρόλος του μάρκετινγκ στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο του παρόντος, παρουσιάζεται και εξετάζεται η μελέτη περίπτωσης της συγκεκριμένης εργασίας, τα χαρακτηριστικά του κλάδου στον οποίο η επιχείρηση που αποτελεί την μελέτη περίπτωσης δραστηριοποιείται, δηλαδή ο κλάδος του ελαιολάδου και γίνεται προσπάθεια αποτίμησης της πορείας και των δυνατοτήτων της εν λόγω επιχείρησης με τη βοήθεια της SWOT Analysis και της Porter Analysis.