Απόκτηση και διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος - Μελέτη περίπτωσης: Aegean Marine Petroleum
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Στρατηγική ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Ανάλυση περιβάλλοντος ; Aegean Marine Petroleum ; ΝαυτιλίαΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας Διπλωματικής είναι να συμβάλει στην εννοιολογική αποσαφήνιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Η μεθοδολογία που εφαρμόζεται είναι ποιοτική ανάλυση δευτερογενών δεδομένων με επισκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας και ανάλυση μελέτης περίπτωσης της AEGEAN MARINE PETROLEUM, ναυτιλιακής επιχείρησης που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.
Εφαρμόζοντας ανάλυση PEST, υπόδειγμα Porter και SWOT, η Διπλωματική διαπιστώνει ότι η AEGEAN MARINE PETROLEUM διαθέτει ένα ισχυρό δίκτυο διανομής σε παραπάνω από 30 χώρες και παρουσιάζει ένα επιτυχημένο ιστορικό ενσωμάτωσης επιχειρήσεων τεχνολογίας, ενώ σημαντικός παράγοντας για την ικανοποίηση των πελατών είναι το υψηλά εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Η εταιρεία είναι προσανατολισμένη να προσφέρει αξία σε μακροπρόθεσμη βάση ανταποκρινόμενη στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της παγκόσμιας πελατειακής της βάσης και έχει υιοθετήσει μία θέση μακροπρόθεσμης ανάπτυξης, λειτουργώντας αποτελεσματικά σε δύσκολες συνθήκες αγοράς και αυξημένο ανταγωνισμό.
Ένα σημείο προσοχής είναι η επίπτωση της παγκόσμιας κρίσης και η μειωμένη ρευστότητα των χρηματοπιστωτικών αγορών που μπορεί μελλοντικά να δημιουργήσει προβλήματα στη χρηματοδότηση των υποχρεώσεων της εταιρείας. Τέλος, η αύξηση του στόλου, ο προσδιορισμός κατάλληλων αγορών για επέκταση, η εκπαίδευση και κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού, η βελτίωση των διαδικασιών ελέγχου και διαχείρισης, η αποτελεσματική διαχείριση σχέσεων με πελάτες και προμηθευτές, και η προσέλκυση και διατήρηση νέων πελατών είναι παράγοντες που προσδίδουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην AEGEAN MARINE PETROLEUM.