Ανθρωποκεντρική ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού για χρηματοοικονομικούς υπολογισμούς
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτικό λογισμικό ; Αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή ; Αξιολόγηση ; Διαδραστικό σύστημα ; Ευχρηστία ; Educational software ; Human - computer interaction ; Drill & practice software ; Λογισμικό εξάσκησης & πρακτική ; Evaluation ; Interactive system ; UsabilityΠερίληψη
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας των υπολογιστών και της επιστήμης της πληροφορικής έφεραν επαναστατικές αλλαγές στις μεθόδους εκπαίδευσης. Δόθηκε η δυνατότητα για εκπαίδευση και εξάσκηση με χρήση υπολογιστών και κατάλληλων προγραμμάτων εκπαιδευτικού λογισμικού. Στην παρούσα εργασία, επιδιώκεται η σχεδίαση και η ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού λογισμικού για το μάθημα των «Οικονομικών Μαθηματικών» των ΕΠΑΛ. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι η ανάλυση απαιτήσεων και ο σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση του λογισμικού (πρωτότυπο-πιλοτική εφαρμογή) για τη εξάσκηση και επανάληψη γνώσεων (drill & practice) στο αντικείμενο των «Οικονομικών Μαθηματικών». Η αξιολόγηση του από πραγματικούς χρήστες (μαθητές, καθηγητές) ανέδειξε ότι το εκπαιδευτικό λογισμικό κρίνεται ικανοποιητικό όσο αφορά την ευχρηστία, και την μαθησιακή λειτουργία του, αλλά υστερεί κάπως από σχεδιαστική πλευρά. Ωστόσο, εκτιμάται από όλες τις πλευρές των χρηστών ότι βοηθά πολύ στην καθημερινή διδακτική πράξη.