Η οικογενειακή επιχειρηματικότητα και το ηλεκτρονικό επιχειρείν
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρηματικότητα ; Οικογενειακές επιχειρήσεις ; Καινοτομία ; Οικονομική ανάπτυξη ; Μάρκετινγκ ; Επιχειρηματικό σχέδιο ; Ηλεκτρονικό επιχειρείν ; Διαδίκτυο ; Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Ηλεκτρονικά καταστήματαΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία αναλύονται οι έννοιες της οικογενειακής επιχειρηματικότητας και του ηλεκτρονικού επιχειρείν, καθώς και η εξέλιξη μιας φυσικής οικογενειακής επιχείρησης σε ηλεκτρονική. Η επιχειρηματικότητα αποτελεί μια πολύπλοκη έννοια και ένα πολυδιάστατο φαινόμενο, το οποίο έχει μελετηθεί από πολλούς ερευνητές και οικονομολόγους.
Στο 1° κεφάλαιο αναλύεται ενδελεχώς η έννοια της επιχειρηματικότητας. Αναλυτικότερα, παρουσιάζονται οι διάφοροι ορισμοί που έχουν δοθεί στην επιχειρηματικότητα στο πέρας των ετών, αλλά και σημαντικές πληροφορίες για την επιχειρηματικότητα, όπως η συμβολή της, τα είδη της, τα κίνητρα που οδηγούν σε αυτήν, οι δείκτες της και οι ανασταλτικοί της παράγοντες και η έννοια του επιχειρηματία. Η επιχειρηματικότητα, όπως αναλύεται και στο 1° κεφάλαιο, αποτελεί μια έννοια άρρηκτα συνδεδεμένη με την καινοτομία, η σύνδεση των οποίων δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επιχείρηση.
Το 2° κεφάλαιο κάνει μια ενδοσκόπηση στην οικογενειακή επιχειρηματικότητα. Μια οικογενειακή επιχείρηση διαφέρει από μια συμβατή ως προς την πολυπλοκότητα της, καθώς συνδυάζονται οι ρόλοι το επιχειρηματία, του ιδιοκτήτη και της οικογένειας. Η οικογενειακή επιχείρηση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην κρατική οικονομία, περιλαμβάνει αρκετά πλεονεκτήματα έναντι της φυσικής, αλλά αυτά συνοδεύονται και από κάποια μειονεκτήματα, τα οποία όμως αν αντιμετωπιστούν σωστά μπορούν να περιοριστούν.
Εν συνεχεία, στο 3° κεφάλαιο επεξηγείται η εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου σε ηλεκτρονικές επιχειρήσεις και καταστήματα. Κατόπιν, αναλύεται η διαδικασία δημιουργίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και του κόστους του, οι τρόποι πληρωμής σε αυτό, όπως επίσης και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει η οικογενειακή επιχείρηση από την μετατροπή της σε ηλεκτρονική, αλλά και ο ηλεκτρονικός καταναλωτής. Ακολούθως, στο 4° κεφάλαιο παρουσιάζεται η έρευνα που πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου 50 ερωτήσεων σε 54 ιδιοκτήτες οικογενειακών επιχειρήσεων και των κληρονόμων αυτών, αναφορικά της οικογενειακής επιχειρηματικότητας, του ηλεκτρονικού επιχειρείν και του συνδυασμού αυτών. Στην συνέχεια παρουσιάζονται τα ραβδογράμματα (Bar Charts) και Pie Charts με τις απαντήσεις των ερωτηθέντων και την ανάλυση τους.
Εν κατακλείδι, στο 5° και τελευταίο κεφάλαιο, αναφέρονται όλα τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την παρούσα εργασία, η συνολική βιβλιογραφία και το παράρτημα με το ερωτηματολόγιο.