Σύγκριση διεπιχειρησιακών επιδόσεων για δείκτες ανταγωνιστικότητας
Master Thesis
Συγγραφέας
Οικονόμου, Αικατερίνη Γ.
Ημερομηνία
2006-12-08Προβολή/Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διοίκηση ολικής ποιότητας ; Συγκριτική αξιολόγηση (Διοίκηση και οργάνωση) ; Ποιοτικός έλεγχος ; Ανταγωνισμός επιχειρήσεων ; Benchmarking (Management)Περίληψη
Η πρακτική Benchmarking αποτελεί τη συστηματική διαδικασία σύγκρισης της
οργανωτικής δομής, των διαδικασιών και της επίδοσης ενός οργανισμού, με
τους οργανισμούς που παρουσιάζουν καλή πρακτική παγκοσμίως, με
απώτερο στόχο ο συγκεκριμένος οργανισμός να πορευτεί προς την
επιχειρηματική τελειότητα.
Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας αποτελεί έναν σχετικά νέο τρόπο διοίκησης,
σύμφωνα με τον οποίον κύριο στόχο μιας επιχείρησης αποτελεί η καλύτερη
δυνατή ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών, μέσω της παροχής
ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών. Η φιλοσοφία της Διοίκησης Ολικής
Ποιότητας παρουσιάζει πολλά κοινά στοιχεία με τη φιλοσοφία του
benchmarking, ενώ ταυτόχρονα το benchmarking αποτελεί βασικό εργαλείο
των τεχνικών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας.
Το Αμερικανικό Εθνικό Βραβείο Ποιότητας Malcolm Baldrige αποτελεί ένα
από τα σημαντικότερα βραβεία ποιότητας και απονέμεται σε επιχειρήσεις,
προκειμένου να αναγνωριστεί η επιχειρηματική τους τελειότητα στο χώρο της
ποιότητας. Είναι αξιοσημείωτη η εφαρμογή τεχνικών benchmarking
προκειμένου να επιτευχθεί επιχειρηματική τελειότητα σε κρίσιμους δείκτες
ανταγωνιστικότητας.
Ο στρατηγικός σχεδιασμός συνδέεται με τη διαδικασία σχεδιασμού των
δραστηριοτήτων μακροχρόνιας προοπτικής, στα πλαίσια της βασικής
αποστολής των επιχειρήσεων. Οι τεχνικές του benchmarking σταδιακά έχουν
ενσωματωθεί στη διαδικασία του στρατηγικού σχεδιασμού, με αποτέλεσμα να
αποτελούν αναπόσπαστο μέρος αυτής.
Η μέθοδος ανάπτυξης ποιότητας αποτελεί έναν ολοκληρωμένο τρόπο
ικανοποίησης των επιθυμητών στόχων ποιότητας, στα πλαίσια των
δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης. Για την επιτυχή ολοκλήρωση των
διαδικασιών της μεθόδου, κρίνεται απαραίτητη η συμβολή των τεχνικών
benchmarking για την αξιολόγηση των επιδόσεων της επιχείρησης και των
κύριων ανταγωνιστών στα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.