Καταναλωτική συμπεριφορά στην οικονομική κρίση : μια πειραματική διερεύνηση
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αγοραστική συμπεριφορά ; Προώθηση πωλήσεων ; Καταναλωτική συμπεριφορά ; Καταναλωτικά προϊόντα ; Λιανικό εμπόριο ; Οργάνωση εμπορευμάτων ; Merchandising ; Marketing ; Τοποθέτηση προϊόντων ; Οικονομική κρίσηΠερίληψη
Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας ήταν η διερεύνηση της τάσης των καταναλωτών
απέναντι στα προϊόντα, ανάλογα με τον τρόπο που αυτά εκτίθενται στα ράφια των super
markets. Πιο συγκεκριμένα, διερευνήθηκε το πώς αντιλαμβάνονται και ερμηνεύουν οι
καταναλωτές την οργάνωση των ραφιών ώστε να προβούν στην αγορά ή μη αγορά των
εκτιθέμενων προϊόντων.
Συγκεκριμένα, έγινε μελέτη στην κατηγορία των μπισκότων και εξετάστηκαν 3
διαφορετικές κατηγορίες ραφιών: γεμάτο ράφι, μισοάδειο «τακτοποιημένο» ράφι,
μισοάδειο «ακατάστατο» ράφι. Για τη συλλογή των στοιχείων της παρούσας έρευνας
έγινε συστηματική και δομημένη παρατήρηση. Έτσι, λοιπόν, ο παρατηρητής κατά τη
διάρκεια της κάθε επίσκεψης στην εκάστοτε αίθουσα του κάθε super market,
συμπλήρωνε αρχικά στο έντυπο καταγραφής των παρατηρήσεων τα πρώτα στοιχεία
(ημερομηνία, ώρα έναρξης/λήξης και αλυσίδα super market), στη συνέχεια την
κατάσταση του ραφιού και κατά τη διάρκεια της επίσκεψης των καταναλωτών στο
συγκεκριμένο διάδρομο της κατηγορίας του μπισκότου παρατηρούσε τη στάση τους και
τελικώς την αντίδρασή τους (αγορά ή μη αγορά προϊόντος).
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η οργάνωση του ραφιού φαίνεται να
διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην τελική πρόθεση των καταναλωτών για αγορά με το
«γεμάτο ράφι» να αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα στις πωλήσεις.